Lyrro - Ut & invandrarna

Borta bra men hemma bäst? Nej, det stämmer nog inte riktigt - och har nog aldrig gjort. Lyrro - Ut & invandrarna är en sketch-artad film som handlar om att: Människan har alltid varit på väg. Ibland flyende från något men ofta också sökande efter något annat. Kanske är det bättre någon annanstans och kanske blir vi också bättre människor om vi får möjligheten att leva på en plats längre bort?

Originaltitel Lyrro - Ut & invandrarna
Alternativ titel Kingdom of Sweden
Regissör Peter Dalle
Manus Peter Dalle
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Suzanne Reuter, Johan Ulveson, Claes Månsson, Peter Dalle, Björn Gustafsson, Nour El-Refai, Henrik Dorsin, Sanna Sundqvist, Karolina Furberg, Agnes Lindström Bolmgren, Mikaela Knapp, Mia Eriksson

Murvel48
2019-10-21
I stort sett helt utan poänger.
2019-10-04
Först och främst bör man nog sett och uppskattat Lorry för att ens ha något utbyte av den här. Både toppar och dalar, men visst är den sämre än Yrrol på de flesta plan. Det känns dock som att Dalle och gänget velat skruva upp elakheterna ytterligare ett snäpp, men kände sig manade att backa lite. Sverige är ju inte exakt detsamma nu som på 90-talet tyvärr.
KalleB
2019-06-14
Den här filmen var så dålig så jag känner mig verkligen tom och deprimerad.
zac2go
2019-05-10
Sved rejält, men ett par riktigt roliga scener lindrar en smula. Bara godkänd för arvet från det förgångna egentligen.
BlueRay70
2019-04-21
Detta är sämre än när Modern Talking gjorde comeback. Herre Gud.
DYV
2019-03-08
Till skillnad från Lorry har denna en tydligare struktur och röd tråd. Sketcherna i sig är väldigt ojämna och visa scener är lite väl utdragna och urmjölkade, men på det hela väldigt träffsäker på många ämnen. En förutsättning är nästan att vara förankrad i Lorry gänget tidigare produktioner för att kunna maximera skratten och förståelsen av humorn.
PeterTheW
2019-03-07
Det här är så skämmigt dåligt av så pass duktiga medverkande. Jag. Orkar. Inte.
2019-02-26
Väldigt ojämn med få toppar och i princip alla skämt om det moderna Sverige faller otroligt platt och från ett perspektiv som inte riktigt fattat grejen. Ett par charmiga och roliga stunder finns det dock så tvåan är inte helt ovän.
Jompalompier
2018-11-12
En del toppar men tyvärr ganska många dalar. Man kan se vissa spår av Lorry-gängets fantastiska humor men mycket blir snabbt tjatigt och tråkigt. Att ha med Henrik Dorsin vet jag inte om det var så klokt, han är sällan rolig. Björn Gustafsson däremot är ett friskt tillskott. Blir en ganska svag trea från mig.
myslas
2018-11-07
Det är inte Lorry-gänget i högform precis men här finns några guldkorn som fick mig att skratta högt ändå och i slutändan var jag rätt nöjd när jag gick ut från biosalongen. Andra halvan är betydligt starkare än den första.