Lyrro - Ut & invandrarna

Borta bra men hemma bäst? Nej, det stämmer nog inte riktigt - och har nog aldrig gjort. Lyrro - Ut & invandrarna är en sketch-artad film som handlar om att: Människan har alltid varit på väg. Ibland flyende från något men ofta också sökande efter något annat. Kanske är det bättre någon annanstans och kanske blir vi också bättre människor om vi får möjligheten att leva på en plats längre bort?

Originaltitel Lyrro - Ut & invandrarna
Alternativ titel Kingdom of Sweden
Regissör Peter Dalle
Manus Peter Dalle
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Suzanne Reuter, Johan Ulveson, Claes Månsson, Peter Dalle, Björn Gustafsson, Nour El-Refai, Henrik Dorsin, Sanna Sundqvist, Karolina Furberg, Agnes Lindström Bolmgren, Mikaela Knapp, Mia Eriksson

yrkeschaufföre
2020-06-27
Hade inga höga förväntningar så jag ger den en svag tvåa, det fanns ändå några roliga saker här å där, banken å patentbyrån bl.a.
F-M-J
2020-06-20
Riktigt stort magplask och en ovärdig uppföljare på en svensk humorklassiker. Hoppas många här får chansen på revansch någon annanstans för det är inte så här man vill vinka hejdå till en stora skara i alla fall före detta roliga komiker. Jätte tråkigt och cringen är svårsmält.
dudson
2020-05-19
Ring Klagomuren! haahaa Verkligen en film som visar på hur sjukt detta landet är gällandes invandring samt försök till pk-skämt & Svensk-själv-förnekelse/
tandersten
2020-02-20
Dalle är verkligen gammal och trött gubbe. Manusen blir därefter. Den här filmen är inte värd att se annat än för den som vill vara Lorry-nostalgisk. Den har verkligen ingen röd tråd whatsoever.
Bumsi
2020-01-20
Sällan har något varit så långt under mina förväntningar. 2 bra sketcher, i övrigt rakt igenom dåligt. Se hellre om Yrrol som fortfarande håller.
Snah
2020-01-17
En "uppföljare" som aldrig borde ha gjorts.
Christofer
2020-01-11
2019-12-18: Långt mycket sämre än väntat och då hade jag inte ens några större förhoppningar. Ett par skratt här och där, kanske 4-5 minuter bra humor och resten skräp.
Murvel48
2019-10-21
I stort sett helt utan poänger.
2019-10-04
Först och främst bör man nog sett och uppskattat Lorry för att ens ha något utbyte av den här. Både toppar och dalar, men visst är den sämre än Yrrol på de flesta plan. Det känns dock som att Dalle och gänget velat skruva upp elakheterna ytterligare ett snäpp, men kände sig manade att backa lite. Sverige är ju inte exakt detsamma nu som på 90-talet tyvärr.
KalleB
2019-06-14
Den här filmen var så dålig så jag känner mig verkligen tom och deprimerad.