2.3

MacGyver: Lost Treasure of Atlantis

Tv-film där fickknivshjälten MacGyver ger sig av på en forskningsexpedition för att hitta sanningen bakom den sjunkna staden Atlantis.

Originaltitel MacGyver: Lost Treasure of Atlantis
Regissör Michael Vejar
Manus John Sheppard
Genre Action, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Richard Dean Anderson, Brian Blessed, Sophie Ward, Oliver Ford Davies, Christian Burgess, Kevork Malikyan, Tim Woodward
Filmnummer 19722

Skapad 2019-12-14 av Rollywood
Den här gången ska MacGyver göra något som inte ligger honom till vardags. Han ska ut på skattjakt och hitta den försvunna skatten som är nyckeln till att bevisa Atlantis existens. Ett b-versio...   Läs mer »

2018-04-27
Har just tuggat mig igenom hela MacGyver-rboxen där avsnitten succesivt blir lite sämre för varje säsong och rent bedrövliga i sista säsongen. Dessa tv-filmer tillför inget. snarare tvärtom då de känns framtvingade. Men visst finns det ändå en gnutta charm i detta plastiga Indiana Jones-äventyr och tråkigt blir det ju aldrig.
fridenpaden
2017-10-02
Ha ha ha. Öppningen har legat "gömd" i flera tusen år. Kul att se MacGyver igen. För lite tejp. Gillar när Brian Blessed ropar. Får mig att tänka tillbaka till min barndom och förste Svarte Orm.
joakim95
2016-04-02
Den här filmen var bättre än vad jag trodde, lite Indiana Jones känsla har den. Stark trea.
Bullen32
2010-09-07
Bra men serigen är bäst det bästa som gått på svt på 80 talet
Afflicter
2010-06-15
Usch så billigt och onödigt. Allting ser plastigt ut. Professorn måste BETONA allting och tror av någon anledning att han måste prata med högre volym än alla andra. Det här är inte ens MacGyver som man minns honom. Var är alla finurliga uppfinningar?
Rollywood
2009-08-14
långt ifrån lika bra som serien
DonActive
2009-08-13
Mycket bättre än den andra tv-filmen som gjorts. Man ser lite av den riktigt MacGyver och den har viss charm. Men storyn är inte trovärdig för fem öre och ingenting av det som inträffar skulle förmodligen funka i verkligheten. Sedan går allt så lätt för karaktärerna och man gör alltid rätt saker på en gång. Men det är en okej film att slötitta på en torsdags kväll.
force
2009-07-02
Fanns det något som var bra? Eller... en tvåa för de förzinkade hålkorten! De va faktiskt rätt balla...
Devilock
2008-03-05
Som film var den ok. Som ett långt avsnitt ur serien tyckte jag den var lite mer än ok... bättre historia än några av avsnitten från säsong 6 och 7 faktiskt. Den hade gjort sig bättre som ett normal-långt avsnitt i serien.
siggemyra
2006-09-03
Jag förstår inte varför MacGyver är med i filmen? Vad har han där att göra? Filmen har ju inget med teveserien att göra förutom att det finns en person som heter MacGyver i båda två.