3.8

Machuca

Två pojkar växer upp i två helt olika delar av Santiago. De möts, blir vänner och får ta del av varandras liv. I bakgrunden speglas de politiska motsättningar som ledde fram till militärkuppen den 11:e september 1973.

Originaltitel Machuca
Regissör Andrés Wood
Manus Roberto Brodsky, Mamoun Hassan, Andrés Wood
Genre Biografi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Matías Quer, Ariel Mateluna, Manuela Martelli, Federico Luppi, Ernesto Malbran, Aline Küppenheim, Francisco Reyes, Tamara Acosta

Skapad 2019-12-04 av OffTheGround
Platsen är Santiago, Chile strax innan militärrevolutionen den 11 september 1973. Gonzalo Infante är en 11-årig pojke som går på Saint Patrick's English School For Boys. En dag bestämmer sig Fa...   Läs mer »

mattarello
2019-05-31
Bra film som tar sig ju längre den går. Rekommenderas!
2018-02-27
Gillar den film skarpt!!
LacombeLucien
2015-07-17
Mycket sevärd. Konstigt att den inte visats och spridits mer i Sverige.
2014-09-13
Fantastiskt bra skådespel och såväl tidstypiska som stilrena miljöer. Historien blir enkel eftersom den berättas ur barnens perspektiv, vilket funkar bra. En inledningsvis trevlig film (med mörk underton), och en avslutningsvis stark film. Tyvärr står den och stampar för mycket däremellan. (9/15)
Poker-Mange
2013-07-30
Inte helt knasigt. Några högre höjder når den dock ej. För simpel och förenklad. I gränslandet mellan svag trea/stark två.
Johan2006
2012-06-24
Mycket bra film, och håller med nedan, ungarna spelar fantastiskt, särskilt huvudskådisen.

2011-09-11
Oerhört bra skådespel, ungarna är grymma.
TheHerminator
2010-09-26
Inte en sån film jag skulle sätta en femma på i vanliga fall men två timmar nästan konstant gåshud är svårt att argumentera emot.
LaDecima
2010-07-13
Väldigt bra men inte något mästerverk helt enkelt. Sevärd, men kunde hänt lite mer, visat mer från kuppen o.s.v.
franzfistula
2010-03-20