2.9

Mackennas guld

Gangstern Colorado kidnappar Marshal McKenna i tron att McKenna vet vägen som ska leda till en rik guldåder någonstans i bergen. De ger sig av mot bergen men är inte de enda som är intresserade av guldet. En grupp "rakryggade" samhällsmedborgare är också ute efter det. Även kavalleriet lägger sig i guldjakten då vägen leder rakt in i indianernas område.

Originaltitel Mackenna's Gold
Regissör J Lee Thompson
Manus Carl Foreman
Genre Western, Romantik, 60-tal
Skådespelare Gregory Peck, Omar Sharif, Telly Savalas, Camilla Sparv, Keenan Wynn, Julie Newmar, Ted Cassidy, Eduardo Ciannelli, Eli Wallach, Edward G Robinson, Lee J Cobb, Raymond Massey, Burgess Meredith, Anthony Quayle

Zebulonm
2015-07-13
En helt okey western....
Berniey
2013-01-18
Håller fortfarande sett den kanske 3 gånger! En riktigt bra western!
Mat1az
2011-11-02
Den här va en riktig dunderrulle när man var liten. Länge sen jag såg den dock. Minns att hästen på bron var rätt dåligt gjord. Men i sin helhet va den jäkligt spännande och varm i VHS-spelaren. Måste se i fall att man skulle få tag på den igen.
pellevin
2008-08-31
Nu såg jag visserligen inte alls mycket av den utan hade mest ett par ögonlock ivägen men det jag såg räckte mer än väl för att fastställa att den definitivt inte är värd mer än en tvåa!
Bogis_89
2008-03-14
en av mina absoluta favoriter som liten grabb.
WillyV
2006-02-03
Klaasisik stjärnbeströdd western jag sett 15 ggr på 80-talet (gamla sköna Svt bandningar på VHS)..