2.6

Mad City

Sam har förlorat sitt jobb som säkerhetsvakt på ett museum. Han tar besökarna på museet som gisslan, och kräver att få sitt arbete tillbaka.

Originaltitel Mad City
Regissör Costa-Gavras
Manus Tom Matthews, Eric Williams (II)
Genre Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Dustin Hoffman, John Travolta, Alan Alda, Blythe Danner, Mia Kirshner, William Atherton, Robert Prosky, Ted Levine, Tammy Lauren, William O'Leary, Raymond J Barry

2020-06-17
Filmen är inte helt utan underhållningsvärde vilket räddar en svag tvåa. Travolta är kass i rollen och karaktären han spelar är inte trovärdig eller engagerande för fem öre. Hoffman och hans karaktär är inte mycket bättre han heller. Alan Alda funkar rätt okej men hela filmen är verkligen så amatörmässigt platt helt utan fingertoppskänsla och feeling. Budskapet och poängen är så jävla banal och övergjord och den här filmen har verkligen INGENTING nytt att säga. Filmen är verkligen helt utan finess.
2014-11-28
Det är alltid ett nöje att se två starka skådespelare i samma film och här har vi duktiga Dustin Hoffman och John Travolta. Extra kul är ju att de båda är bra här. Väldigt välspelad och tar upp frågan med vad det amerikanska massmediasamhället faktiskt har blivit. Man kan också se filmen bara som en välspelad gisslanfilm. 3+
Xenox
2012-07-10
Travolta och Hoffman spelar bra. Rätt så underhållande film.
andrew777
2012-05-28
Var bra ett tag men blev lång och seg för att sedan ha en helt okej slutkläm
ziferN
2011-09-02
Spännande och underhållande thriller som visar verkligen hur USA kontrolleras och styrs av media. Dustin Hoffman och John Travolta är lika bra som alltid, Travolta gjorde riktigt bra ifrån sig här! Bra kvällsunderhållning och säker 3.
Elizadushkufan
2010-09-26
En ok film att titta på...en gång. Ganska spännande film, men lite för mjuk handling för att den ska bli övertygande och intressant. Den blir aldrig "farlig", vilket hade gett den plus poäng i så fall. Men värd en 2:a i alla fall.
LaDecima
2010-05-03
Duger för stunden.
Halofreak92swe
2009-10-29
Den var jättebra fram tills de sista minuterna.. fyfan vad tråkigt slut :(
kennert
2008-01-27
Den håller hyggligt pga Hoffman.
Rosette
2008-01-21
Jag såg inte hela filmen men på det sättet de tar gisslan å allt det där är liknar väldigt mycket filmen "en satans eftermiddag"