2.4

Mad Love

Casey och Matt två förälskade tonåringar. Då Casey lider av depressioner hamnar hon en dag på sjukhus för självmordsförsök. Eftersom Matt bryr sig så mycket om henne hjälper han henne att rymma från sjukhuset och de beger sig ut på vägarna som två rymlingar. På väg till Mexiko får Casey ett återfall i sin depression, och hennes problem verkar vara större än vad Matt kan klara av...

Originaltitel Mad Love
Regissör Antonia Bird
Manus Paula Milne
Genre Drama, Romantik, 90-tal, Roadmovie
Skådespelare Chris O'Donnell, Drew Barrymore, Joan Allen, Matthew Lillard, Jude Ciccolella, Kevin Dunn, Liev Schreiber

LuxLisbon2
2014-07-02
Ratt kass, men anda sevard. Malar upp en pastiche pa mental sjukdom och en parodi pa karlek. Ville val men missar malet. Men vyerna och aret och min hollywood-tvilling ar nice.
2009-09-27
Mad Love är en småpluttig bagatell som dock tar några vändningar som jag inte var helt beredd på. Men totalt sett var det inte mycket att hänga i julgranen. Birds överlägset sämsta – Barrymores klart bästa (DD oräknat). (6+/15)
BadCharlotte
2007-06-09
Helt underbar. Antingen älskar man eller hatar man den <3.
superzelda
2007-03-14
lillevild: Jag tycker då att den skildrar psykisk sjukdom alldeles värdelöst. Casey framstår till största delen som en pubertestjej med växlande humör.

2007-01-24
den svaga tvåan uppnås genom att den alltid fruktansvärt irriterande chris o`donnell lyckas porträttera den fula och naiva matt framgångsrikt. misstänker iofs att han till stor del varit sig själv.. Ni som gett fem till den här filmen, fy skäms.
Sixpence
2006-11-30
AO!!!! Fantastisk!!!!! den är så bra att man till och med kan känna hennes smärta!!!
papabobadiof
2006-08-22
Klassisk highschool rulle turns psykbryt. Det var fan överraskande! Men i botten är den ändå sådär sliskigt amerikansk. Nästan trea.
lillevild
2004-12-17
Underbar film som skildrar manodepresivitetens två ansikten. Första film jag sett där Drev Barrymore verkligen gör en bra insats. ansåg henne vara medelmåttig innan. Läser man psykiatri är denna film ett måste.

2004-10-20
jag gillar den, drew är charmig (innan hennes psykutbrott). ;)
Lidl
2004-03-15