2.5

Mad Max bortom Thunderdome

Mad Max kommer till Bartertown och tvingas strida. Han överlever striden men förvisas till öknen där han räddas av ett gäng vilda barn.

Originaltitel Mad Max Beyond Thunderdome
Alternativ titel Mad Max 3
Regissör George Miller (II), George Ogilvie
Manus George Miller (II), Terry Hayes
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Mel Gibson, Tina Turner, Angelo Rossitto, Paul Larsson, Bruce Spence, Adam Cockburn, Frank Thring, Angry Anderson, Robert Grubb, Helen Buday, Tom Jennings, Rod Zuanic, Edwin Hodgeman, Mark Spain, Mark Kounnas, Justine Clarke, George Spartels

norenorama
2021-04-10
Minns att jag såg denna många gånger när jag var liten, men hade totalt glömt bort andra delen av filmen, som att jag fått minnet raderat. Den är ju totalt annorlunda från första filmen, men jävla mycket känsla som gått in i omgivningar m.m.
dlu
2020-11-07
Det blev Jar-jar binks och buskis helt plötsligt. Och obegripligt.
92axha10
2018-02-25
Fungerade för mig. Max något mer sympatisk i denna.
2017-12-23
Är verkligen inte alls bra, föll mig inte i smaken!
Andreas_
2016-11-15
Solidus sammanfattar denna sörja till film väldigt bra och jag citerar ""Mad Max bortom Thunderdome" är inte värdig att kallas "Mad Max". Den mörka känslan från de tidigare delarna är borta och manuset är en katastrof. Det känns som Disney har gått in och skapat en familjevänlig äventyrsfilm som Max har råkat knalla in i. Problemet är att originalmanuset var tänkt som en sci-fi tolkning av "Flugornas herre", när någon fick den katastrofala idén att låta Max vara med i den, därav "Mad Max 3". Dessutom dog en nära vän till regissören och det ledde till att George Miller inte orkade regissera filmen, endast dess actionscener (som tyvärr är seriens svagaste). I korta drag så gick mycket fel med den här filmen och slutresultatet är att detta är ovärdigt Max och ett långfinger till alla fans. Uselt!" perfekt skrivet, han har fått med alla delarna som jag hade tänkt skriva men jag tycker dock inte att filmen är lika kass som honom utan ger ändå filmen en stark 2:a, tycker den är bättre än första Mad Max även om denna är betydligt löjligare och fånigare men den första halvan av filmen är inte så dum faktiskt, det känns verkligen Mad Max tills hans stöter ihop med ungarna och det blir star wars möter flugornas herre möter hook typ...där tar det en vändning och hela filmen blir till total sörja, men tack vare första halvan av filmen och tack vare att Mel Gibson är fortsatt bra även här så får filmen en stark 2:a av mig och jag är glad att George Miller valde att reboota hela Mad Max sagan med Tom Hardy som Max och göra en ny trilogi och jag har alla förhoppningar på att han kommer att lyckas bra denna gång och göra en Mad Max saga värd att minnas och prata om i årtionden framåt, väntar ivrigt på del nummer 2 efter Fury Road. Stark 2:a blir betyget som sagt.
martineden
2016-10-03
[rek. 2] Tycker egentligen inte att den är SÅ dålig. Det börjar i vanlig mad max-anda, men samma typ av scenografi etc. Det saknas dock alldeles dramaturgisk finess och hela filmen blir ganska tråkig. Det verkar som om manusförfattarna fogat samman två berättelser som inte avslutas ordentligt någon av dem. Sådär. 2.
MrsSmiths
2016-08-25
Asså de där barnen... Va fan hände?
myslas
2016-06-24
Börjar finfint men det går snabbt utför och när Max hamnar hos barnen blir det riktigt dåligt.
siggelund
2016-01-18
Går väl att se, kul för sin tid.
Solidus
2016-01-17