2.4

Mad Money

Bridget Cardigan är på väg att förlora sitt flotta hem och sin fina livsstil när hennes make får sparken. Hon tvingas nu ta ett jobb som städerska på en statlig anläggning för förstörelse av gamla sedlar. Hon blir vän med två kvinnliga anställda och de finner ett sätt att bättra på sina privatekonomier en aning.

Originaltitel Mad Money
Regissör Callie Khouri
Manus Glenn Gers
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Diane Keaton, Ted Danson, Katie Holmes, Adam Rothenberg, Queen Latifah, Sterling Blackmon, Peyton 'Alex' Smith, Meagen Fay, Christopher McDonald, Stephen Root

precineadd
2014-07-28
sällan jag sett en så dålig film med så glada skådespelare
Devils_Arcade
2012-09-23
Like like! Katie Holmes förvånar mig riktigt mycket med sin rollinsats. Bra!
afrostin
2012-09-21
Suverän! J-t kul!
Pernillla
2012-06-18
En otroligt svag tvåa. Jag klarar nästan inte av Diane Keaton.
jonbo
2012-05-12
Keaton spelar över som så ofta. Holmes likaså. Latifah likaså. Gillar inte sådan här överspelande "komik".
eandersson
2011-11-02
Det är något med Queen Latifah, hon verkar vara en väldigt varm människa i verkligheten. Synd att filmen i sig inte utsöndrade lite värme haha, blev iofs nästan kär i Katie Holmes karaktär, sjukt skön dansindivid.
KBoholm
2011-10-31
Latifah, Keaton och Katie är faktiskt ganska bra och speciellt tillsammans... men manuset är trist och filmen blir inte mer än en 2:a i alla fall!

2011-10-31
Charmig bagatell med en underbar Keaton och minst lika skön Latifah.
Arseenal
2011-10-31
Diane Keaton måste vara världens sämsta skådis..
Robkiller
2011-08-05