2.6

Made

Bobby är en lovande amatörboxare som på dagarna jobbar på ett bygge och på nätterna agerar livvakt åt sin strippande flickvän Jessica. Bobby och hans bäste vän Ricky blir en dag erbjudna ett jobb av den lokale gangstern Max. De ska flyga till New York med en leverans.

Originaltitel Made
Regissör Jon Favreau
Manus Jon Favreau
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Famke Janssen, Vince Vaughn, Jon Favreau, Makenzie Vega, Jenteal, Peter Falk, Faizon Love, David O'Hara, Sam Rockwell, Kimberley Davies, Jonathan Silverman, Vincent Pastore, Sean Combs

2014-12-27
Att se Jon Favreau och Vince Vaughn i samma film, agerande mot varandra är nästan lika underhållande som att se Matt Damon och Ben Affleck göra det samma. De är helt enkelt suveräna tillsammans. Ser man dock till filmen så är den OK och inget mer och inte särskilt minnesvärd för att jag skalla vilja återvända. Undantaget vore i så fall för att just se samspelet mellan Favreau och Vaughn igen.
ziferN
2014-04-19
Allmänt skön och underhållande film som fungerade med goda medel att titta på för stunden. Dessutom så är Vince Vaughn i god komisk form, till skillnad ifrån andra större filmer som man förknippar honom med vid vanligt vis. En typisk trea, helt enkelt.
arruba
2010-05-05
Väldigt skön och avslappnad rulle, kemin mellan Vince och Jon funkar väldigt bra. Se den.
WillyV
2010-01-09
Helt okej men rätt enerverande film där den största behållningen var att Big Pussy, Adriana och Furio från Sopranos var med..
Bomkia
2009-03-22
Det känns stundtals som filmen bara går ut på att man ska tokhata Vince Vaughns karaktär... Men det funkar ibland. 2+
BeachyHead
2008-04-01
Helt okej. Väldigt pratig dialog och Vince Vaughn kanske tar i lite väl mycket. Men överlag tycker jag att handlingen är tilltalande och väl utförd. Vaughn och Favreau är riktigt bra i sina roller. Kanske lite för pratig dialog som sagt samt att Sean Combs aldrig kommer bli en skådespelare, hur mycket han än försöker.
Nocturnalraven
2008-01-12
Nää...
2007-12-05
Minst lika bra andra gången jag såg den. Stark trea!
2007-04-30
Manuset är något ihåligt, men dialogen är rapp, cool och emellanåt vansinnigt rolig. Men om ni gillar denna så rekommenderar jag Gridlock'd.
karbo
2007-03-18
Gör man en film där allt mer eller mindre kretsar kring att en av huvudkaraktärerna är sjukt jobbig och irriterande så blir filmen lätt sjukt jobbig och irriterande, som i det här fallet.