2.6

Made Men

Bill var tidigare gangster. Han har rånat Skipper, en av Chicagos grymmaste gangsterboss, på 12 miljoner dollar. Nu lever han ett helt anonymt liv i den lantliga södern med sin fru Debra under vittnesbeskydd. Efter en tid hittar Skippers folk Bill och helvetet bryter lös. Men när sheriffen och lokalbefolkningen blir inblandade förändras allt. Vänner blir fiender och fiender blir vänner.

Originaltitel Made Men
Regissör Louis Morneau
Manus Miles Millar, Robert Franke, Alfred Gough
Genre Action, Komedi, 90-tal
Skådespelare James Belushi, Timothy Dalton, Steve Railsback, Michael Beach, Carlton Wilborn, Vanessa Angel, Jamie Harris, David O'Donnell

Grillo
2014-01-08
Kanske hade gillat den bättre om jag inte blivit upptagen med annat efter halva ungefär och såg klart den flera timmar senare. Nu blev det lite väl upphackat och dessutom var jag tokhungrig (och är just när jag skriver detta) och därför på relativt dåligt humör under sista halvan. Blir därför en stark tvåa. Eventuellt förtjänar den 3 men då får jag se om den först.
FilmGuden
2010-04-17
James Belushi är väldigt rolig som centrerande figur i en lekfull intrig. Något tröttsamt tjatig kanske, men ständigt nya plötsliga upptåg under hela filmens gång. Rätt kul med Timothy Dalton i bi-roll som tuff Sheriff.
Sankt
2010-02-23
Inte helt fel. Många Twists and turns. Förutsägbar på ett vis men ändå helt oförutsägbar. Kan gott få en trea.
Dahlberg_
2008-01-04
jo, jag gillar den här filmen, har faktist sett den ett flertal gånger och jag gillar den lika mycket varje gång. det blir en lite svag 4, men det är ju ändåså en fyra! om du gillar belushi och inte har sett den så gör de!
2007-08-05
Riktigt skön och svettig action med rednecks och allmänt störda snúbbar. Vill ha den här pärlan på dvd
AsianDawn
2005-09-29
Fartfylld standardaction.
JasonVoorhees
2004-12-14
Helt vanlig, kass amerikansk b-filmsaction, varken mer eller mindre. Håller Viasat Action-klass.
Ika§
2004-05-30
ajdå..
tottemans
2003-01-11
Förväntade mej en riktigt dålig actionfilm men den var faktiskt helt okej.