2.8

Made of Steel

Charlie Sheen spelar Saxon, en polis som infiltrerar ett våldsamt motorcykelgäng. Med tiden kommer han närmare gängets ledare, Blood, som spelas av Michael Madsen. Samtidigt som Saxon ständigt måste vara på sin vakt för att inte avslöjas tampas han med sina hemska barndomsminnen. Filmen har även visats under titeln Beyond the law.

Originaltitel Beyond the Law
Alternativ titel Fixing the shadow
Regissör Larry Ferguson
Manus Larry Ferguson
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Charlie Sheen, Michael Madsen, Linda Fiorentino, Courtney B Vance, Leon Rippy, Rip Torn, Lyndsay Riddell, Rino Thunder, Dennis Burkley

Solidus
2018-08-04
Ok film med en intressant utgångspunkt som involverar polis som måste infiltrera MC-gäng. Jag var beredd på att ta del av en B-film, men regissören ger sin film mer oväntat djup än vad jag var beredd på att möta. Sheen funkar bra i huvudrollen, även mer fokus på Mc-gänget hade varit önskvärt. Helt klart sevärd.
Bomkia
2016-11-23
Sheen springer runt och leker undercover. Gillade nog alla birollsskådisar mer, särskilt Madsen. 3-

2015-10-29
Bra soundtrack och lagom lättsam biker-underhållning. Skulle nog påstå att denna är minst lika bra som Stone Cold. 6/10
Robkiller
2015-02-07
Motorcykelgäng som härjar runt... helt ok faktiskt.... Charlie Sheen är halvgalen vilket han passar bra som.. och Linda Fiorentino är trevlig att se.... musiken lyfter den ett snäpp också...
jallek
2015-01-30
Sevärd för musiken och Charlie Sheens beundransvärda stil och förtjusande hockeyfrilla. Michael Madsen är megafull som vanligt.
2014-03-27
Bikerfilm med den sedvanliga uppställningen tuffingar och situationer. Sheen känns ovanligt genuin som undercoversnut och även om det faktiskt till största del är ett drama är tempot bra storyn som tydligen ha nån verklighetsförankring är helt okej. Vill man dock ha action rek istället den bättre Stone Cold.
drsatan
2014-03-20
ibland blir man förvånad hade trott denna skulle bli en tråkig film med charlie sheen men icke sa nicke.mycke btra poträtt om en undercover polis gör vad som helst för att komma åt den onde.charlie sheen som ja inte gillar gör ett mycket bra jobb här +3
Dutch
2013-09-17
Sountracket är i alla fall underbart.
Wolger
2013-08-04
Gillar ni biker filmer gillar ni denna.
dudson
2011-11-04
Grym biker film med favoriterna madsen och sheen...