2.1

Madea's Family Reunion

Medan hon planerar en familjeträff måste en mormor ta hand om olika problem; bland annat ett barn på rymmen som hon tar hand om och brorsdöttrarnas kärleksbekymmer.

Originaltitel Madea's Family Reunion
Regissör Tyler Perry
Manus Tyler Perry
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Maya Angelou, Blair Underwood, Lynn Whitfield, Tyler Perry, Lisa Arrindell, Georgia Allen, Leon Lamar

cruze
2016-04-22
Spretig film där manus och regissör gärna kunnat hålla sig bakom kameran. Dåliga skådespelarinsatser överlag och manus, riktig skit faktiskt.
2012-10-16
Tyler Perry gör väldigt dåliga filmer, men det är ändå inte många som skildrar dom problem ur ett så afro-amerikanskt perspektiv som han gör så dom fyller kanske ändå en funktion. Men å andra sidan, med tanke på hur banalt, platt, naivt och dåligt det är så kanske det hade varit lika bra utan...
Önskat
2008-07-26
Helt jävla störd film! Håller helt med "lazydog" och "loop"!
Loop
2007-11-25
Men vad fan är det här!?
Mikala
2007-09-23
Farlig? Nej, jag skulle vilja säga att den är viktig. Den visar att vi inte kan göra vad som helst med våra barn utan att de ärver ett dåligt beteende som de i sin tur skadar sina barn med. Varje människa har ansvar för att göra upp med dysfunktionella familjemönster och inte föra dem vidare i nästa generation. Visst knyts ändarna ihop lite väl lättvindigt på slutet men trots allt tycker jag att det är en stark film med starka skådespelarprestationer. Lynn Whitfield bland andra är helt fantastisk!
armen
2007-07-12
Brain... hurts... Gör något annat än att slösa 107 minuter av ert liv på det här SKRÄPET!
lazydog
2007-07-10
Wtf?!?!?! Nej tack. Vi (och sannerligen inte folk i USA) behöver inte filmer som bagatelliserar och dubbelmoraliserar viktiga frågor som pedofili, barnaga & hustrumisshandel. Den här filmen är inte bara otroligt dålig, den är farlig också.
gosesmurfan
2007-05-29
Tyler Perry är fenomenal som Medea! Medea är hysteriskt rolig karaktär som får fason på alla som behöver sättas till rätta. Filmen är en redig moralkaka från den amerikanska södern, o i detta fall är det bara positivt! =) Maya Angelou är en underbar poet, att se henne me i denna film är pricken över i'et!