2.9

Madicken på Junibacken

Några berättelser om ett par dagar i Madickens liv hon sent kommer att glömma... Till exempel när Abbe visar henne ett spöke, när familjen blir jagade av kor och måste ta skydd i träd, Madicken och Lisabets utflykt och när Lisabet pillar in en ärta i näsan.

Originaltitel Madicken på Junibacken
Regissör Göran Graffman
Manus Astrid Lindgren
Genre Familjefilm, 80-tal
Skådespelare Sebastian Håkansson, Björn Gustafson, Lis Nilheim, Björn Granath, Allan Edwall, Sif Ruud, Liv Alsterlund, Monica Nordquist, Jonna Liljendahl

Dele
2020-07-08
Charmig och fin, men som hopkok från Tv-serien så blir det lite tunnare än den rena långfilmen från året innan.
2017-10-09
Nop, tillhör inte mina favoriter, för sockersött med den perfekta familjen. De perfekta pedagogiska föräldrarna, nej det blir för mycket. Dessutom är ungarna jävligt irriterande!!
2017-08-01
Skepp ohoj! Den här tyckte man om som liten knatte!

2016-05-18
Sämre som film betraktad. Händelsefattig. Men Allan Edwall är med.
TheHorrorfan
2014-04-12
Nostalgisk film.
ClintanTheKing
2013-12-22
Egentligen ingen ren film då denna egentligen bara är ihopklippt från tv-serien. Hursomhelst är Jonna Linjendahl underbar som Madicken, vilket jag alltid tyckt. Samtliga skådespelare gör ett bra jobb men det gäller framförallt barnen. Många av dessa är imponerande i Lindgrens filmer.
Hitschmidt
2013-06-23
Härliga Madicken
Bernhard99
2013-05-10
Alltid haft svårt för Madicken. Ingen humor, ingen värme. Tacka vet jag Bullerbyn.
Xenox
2012-07-24
Rolig barnfilm.
WillyV
2011-12-31
Gullig, enkel på flera plan, utan finess eller djupare budskap. Old school.