Magic

Corky, en duktig trollkonstnär, blir utbuad av publiken på de sunkiga klubbar som hyr in honom. När han finner dockan Fats och använder den för buktalsnummer vänds trenden och hans karriär går uppåt. När han senare i rädslan för att lyckas och att bli stor flyr till ett husområde drivet av en gammal tonårskärlek manifesterar sig en schizofrenisk personlighet och Corky visar sig vara mer och mer instabil.

Originaltitel Magic
Regissör Richard Attenborough
Manus William Goldman
Genre Thriller, Skräck, 70-tal
Skådespelare Anthony Hopkins, Ann-Margret, Burgess Meredith, Ed Lauter, EJ André, Jerry Houser, David Ogden Stiers, Lillian Randolph

Paramis
2019-01-24
Obehaglig och förutserbar.
2016-05-15
Aningen för långsam, men ändå rätt behaglig i tempo. Stabilt skådespel överlag. Ganska lagom film med ganska lagom skön stämning. (7/15)
sven_usling
2015-09-29
Enormt skön stämning och lysande skådespeleri av speciellt Hopkins, men även Burgess Meredith är fenomenal. En överraskning såtillvida att det är Richard Attenborough som regisserat. Han var verkligen ingen jättebegåvad regissör, men här gör han det väldigt bra.
RobinsTaste
2014-12-03
När den är bra så är Anthony helt outstanding och utan tvekan så är detta ett bevis på skådespel i mästernivå! Synd dock att den sista sekunden är helt bisarr och konstig.
Ondskapt
2012-02-05
Mycket välspelat av Hopkins, påminner lite om Joe Spinell i Maniac, fast mer rumsrent. Tragisk och småläskig film med ett slut som inte direkt får en att dra på läpparna.
2011-12-26
Hopkins klart bästa prestation innan han "blev" Hannibal Lector. Otrevlig och krypande stämning genom hela filmen med bra birollsskådisar. Jag trodde det skulle handla mer om scenprestationer osv, men det blev bra ändå. Dockor är ett tacksamt ämne att basera skräck på.
wernblom88
2011-09-05
Fats gör hela filmen
ziferN
2011-07-13
Väldigt bra, spännande, fascinerande och stämningsfull psykologisk-thriller med en fantastisk skådespelsprestation av Anthony Hopkins, han bevisar verkligen att han är en av dom bästa skådespelarna genom tiderna. Storyn går inte heller att klaga på men det som fascinerade mig mest var dockan, det är helt underbart hur dockor kan vara så läskiga. Sevärd, svag 4!
2010-03-19
Läskig&Otäck film..Som enbart Bärs upp av Hopkins med sitt Geniala Skådespeleri! här märker man vilken Fantastisk skådis han Är! Stark film....
BarryHero
2009-12-15
Mycket bra. En riktig feel bad-film. Tycker faktiskt att det med dockan är det minst intressanta i filmen,och det roliga är att den skulle fungera som film även utan det segmentet. Hopkins briljerar i sin roll och Ann-Margret ville man bara se mer av ...