2.8

Magic in the Moonlight

I 1920-talets södra Frankrike tas en arrogant och snobbig engelsman in för att demaskera en potentiell bluff. Såväl personliga som professionella komplikationer uppstår.

Originaltitel Magic in the Moonlight
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Colin Firth, Emma Stone, Eileen Atkins, Simon McBurney, Hamish Linklater, Jacki Weaver, Marcia Gay Harden, Erica Leerhsen, Jeremy Shamos, Catherine McCormack, Lionel Abelanski

Skapad 2019-11-29 av ehansi
Woody Allen är tillbaka med en film om seanser, magi och kärlek. Mitt på Franska rivieran under slutet av 20-talet. Tillsammans med skådespelare av högsta rang introducerar han oss till en värld...   Läs mer »

hsimpson
2020-09-14
Allen på halvfart, och ingenting att se om.
Ful_fisk
2018-01-30
Där Woody Allens två senaste filmer har varit ganska så intressanta och nytänkande betraktar jag denna en smula äldre film lite med cynism. Det är elegant och underhållande på de flesta vis, och skådisarna sköter sig snyggt, i synnerhet Colin Firth. Men det är lättviktigt hela vägen, och slutet knyts ihop lite väl gammaldags. Egentligen ingen förolämpning i min bok, men så som de två senaste Allen-filmerna har knutits ihop tycker jag passar hans stil bättre. I slutändan är detta hur som helst en lagom underhållande film i stort sett hela vägen där man kan nöja sig åt de vackra miljöerna, den fyndigt underhållande dialogen och den lättsamma sinnesstämningen. Önskar bara att den kunde ryta till lite ibland och våga ta ut svängarna. Ett slut som vägde åt ett annat öde för huvudparet hade kunnat göra susen.
2017-09-08
En trivsam, mysig, charmig och romantisk liten historia signerad Woody Allen som utspelar sig under 1920-talet. Emma Stone och Colin Firth är väldigt passande för sina roller där Stone charmar för fullt och Firth levererar brittisk "stiff upper lip" bättre än någon annan. Jag trivs väldigt bra i deras sällskap. 3+
emilstjernholm
2016-06-19
Helt klart en mysig Allen där både Firth och Stone passar bra i sina roller. Woody passar på 1920-talet.
choklatchip
2016-02-26
Gud så tråkig! En förlossning är mindre långdragen och plågsam och långt mer givande. Pompöst pladder a la Allen!
idaho1981
2016-01-01
Underhållande och stabil trea pga dialogerna och skådespeleriet. Firth och Stone gör riktigt bra rollprestationer och nu när Allen själv inte är med i varje film gillar jag de han regisserar mycket bättre även om det där med ålderskillnaden fortfarande är där (fast nu bara ca 27-28 års skillnad....).
Zok
2015-09-19
Tråkigt, inte ens Emma Stone kunde rädda detta.
Zok
2015-09-19
Tråkigt, inte ens Emma Stone kunde rädda detta.
timbo93
2015-09-06
Härligt underhållande. Vill se mer av dynamiken mellan Firth och Stone.
Kajanus
2015-08-28
Småtrevlig och gedigen, men ändå rätt tam och det är långt mellan uppstickarna. En Allen-light.