2.6

Magic Mike

Mike är en man med många talanger och uppenbar charm. På dagarna har han ströjobb som byggarbetare och drömmer om att starta sitt eget möbeldesignföretag, men på nätterna är han Magic Mike. Som huvudakt på en manlig strippklubb gör han skäl för sitt scennamn med branschens mest avancerade akter - en dollarsedel i taget hoppas han kunna få ihop startkapitalet till sin firma. Men när han tar den nya killen, The Kid, under sina vingar förlorar han sitt fokus för en stund...

Originaltitel Magic Mike
Regissör Steven Soderbergh
Manus Reid Carolin
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Channing Tatum, Alex Pettyfer, Cody Horn, Matt Bomer, Olivia Munn, Joe Manganiello, Matthew McConaughey, Adam Rodriguez, Kevin Nash, Gabriel Iglesias, Mircea Monroe, Riley Keough, Betsy Brandt, Michael Roark, James Martin Kelly, Caitlin Gerard, Kate Easton

yrkeschaufföre
2020-04-16
Jag hade ingen koll på vad det här var (mer än halvnaken Channing) så jag fick känslan av en feelgood å blev därför besviken över andra halvan. Men det gör nog filmen bättre än den jag hade i huvudet. Svag trea.
92axha10
2019-06-21
Typisk Soderberghstuk, välgjord men en aning långdragen mot slutet.
Ve72
2019-04-07
En riktigt bra och annorlunda film. Underhållande såväl så seriös. En svag 4 från mig.
HerrNenne
2018-12-27
Börjar bra men tappar fart och går lite vilse och utvecklas till ingenting.
widez
2017-05-16
Handlingen var ok men kändes för kortfattad. Mer handling och mindre strippande hade kanske kunnat göra detta till en ok film.
Körsbär
2016-10-11
Gick långt över mina förväntningar, dock så tappade den för mycket i slutet men den positiva överraskningen gjorde sitt. O den sticker ut så det känns för klent o sätta en trea, så en svag fyra.
mowlie
2016-04-03
Skön rulle men jag trodde att blåfilter-appen var på första halvtimmen på grund av den gula skiftande färgen, whats up with that?
NoWireHangers
2016-03-16
Tatum och Pettyfer är dekorativa och alla, inte minst Tatum, gör stabila skådespelarinsatser. Storyn är lite ojämn och som andra påpekat: den pissgula färg som stora delar av filmen har är ful. 3-
Mr_pink
2015-09-26
Asså vad håller Soderbergh på med? Den gula gradingen är fruk ans vääärd.. Ser ut som nån pissat på filmrullen (alt hårdisken).
Raimo_1985
2015-08-28
Gillade skarpt :) Inte så jobbigt amerikansk. Bra skådis-insatser.