Magic Valley

Det är en vacker oktobermorgon i den lilla staden Buhl, Idaho. TJ, en attraktiv ung man i övre tonåren har precis kommit hem igen. TJ är sliten och förändrad, han döljer något som hotar att krossa honom, men vad är det han döljer som är så farligt att berätta?

Originaltitel Magic Valley
Regissör Jaffe Zin
Manus Jaffe Zin
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Scott Glenn, Kyle Gallner, Alison Elliott, Brad William Henke, Johnny Lewis, Will Estes, Landon Abercrombie, Jake Scott Bailey, Judith Balis, Daniel Frandson, Matthew Gray Gubler, Sterling Hoch

2013-09-22
min utvecklade kommentar skulle vara att den är välspelad men jäkligt seg.
Sznax
2011-11-21
Långsam, dålig, dyster musik ackompanjerar svepande kameraåkningar på både natur och filmens händelser. Har man inte sett det 250 ggr redan? Man hör aldrig vad karaktärerna säger, för ljudeffekterna stör filmen hela tiden. Alla karaktärer har man sett förut och filmen når aldrig någonvart. Skildringen är det väl i sig inget fel på, men det kommer ingenstans. Betyg 3.5
MattiasStrand
2011-11-19
Svår balansgång, jag uppskattar det vardagliga ospektakulära anslaget men det gör också att jag inte riktigt känner mig engagerad i nån av karaktärerna.
Czechflash
2011-11-16
Växer allt mer på mig, lite annorlunda vinkel på en annars ganska ordinär historia. Inte direkt spännande, men ett drama/mysterium är det allt. Stark trea/svag fyra.
Draken
2011-11-13
Fint foto. Lugnt berättande. Fin film.