2.6

Magicians

Efter en olycka involverandes en guillotine går två trollkarlskompisar skilda vägar. Snart möts de igen i en magikertävling.

Originaltitel Magicians
Regissör Andrew O\'Connor
Manus Jesse Armstrong, Sam Bain
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Peter Capaldi, Rosie Fellner, Darren Boyd, Robert Webb, Tim Plester, Andrea Riseborough, Rose Keegan, James Mellor, Sarah Hadland, Jessica Hynes, Robin Weaver, David Mitchell (II)

RunRiot
2014-05-15
Charmig men lär ha glömt den om en vecka.
2012-08-31
Snäll trea då jag är så himla förtjust i Mitchell och Webb och hur dom lyfter filmen med sin charm och komiska tajming.
BörjeNr1
2010-09-05
smakfullt smaklös
Mikrooben
2010-06-21
Svag tvåa, Mitchell och Webb är sketchmänniskor som inte håller i 90 minuter. Plågsam med små ljuspunkter ibland.
dalfeus
2010-01-04
Hade en beräknad 2:a på den här så jag blev positivt överraskad. Visst var det en ganska lätt humor och filmen var rätt förutsägbar, men filmer behöver inte vara krångliga för att vara bra.
St_affan
2007-12-21
Varför jämför man denna med The Prestige och The Illusionist? HippiePatrik får en 1:a i betyg för sån dumhet. Medan denna filmen får en stark 3:a. Underhållande och något helt annat än de två nämnda filmerna ovan.
warlock
2007-11-25
otroligt rolig.
a.i.
2007-11-13
lever ej upp till peep shows genialitet, men kul att se mitchell och webb!
HippiePatrik
2007-10-11
kul okänd brittisk magic-komedi. dock långt långt långt ifrån the prestige och the illusionist.
Trädkramarn
2007-09-23
Trist handling och inte det minsta rolig. Tog mig igenom hela filmen dock.