2.8

Magistrarna på sommarlov

Vårterminen är slut, men syskonen Inga och Acke har underbetyg att läsa upp över sommaren. Uppföljare till "Swing it Magistern".

Originaltitel Magistrarna på sommarlov
Regissör Schamyl Bauman
Manus Hasse Ekman
Genre Drama, 40-tal
Skådespelare Alice Babs, Marianne Aminoff, Einar Axelsson, John Botvid, Gudrun Brost, Åke Johansson, Thor Modéen, Dagmar Ebbesen, Åke Engfeldt, John Botvid, Carl Hagman, Karl-Arne Holmsten, Linnéa Hillberg

Skapad 2020-03-05 av weng-weng
Eleverna Inga (Alice Babs) och Acke Danell (Åke Johansson) måste läsa upp sina betyg under sommaren. Till deras hjälp är tänkt rektorns son Göran (Åke Engfeldt). Han ska assistera ute i Stockh...   Läs mer »

RustyFilm
2020-03-10
Uppföljare till succén Swing it Magistern den gången med Alice ”Babs” Nilson i rollen som Inga Danell. Här är det 17 åriga Alice Babs som spelar Inga. Naturligtvis samma 17 åriga tjej men Nilson har blivit Babs efter succén. Populära Alice Babs fortsätter även här att köra hårt med sin swing men den här gången saknas tyvärr en bärande låt. I övrigt är det en ordinär 40-tals fars i skärgårdsmiljö. Laxarö finns nog inte på Stockholmsskärgårds karta vare sig då eller nu (tror det är inspelat på Dalarö). Filmen är skapad av ungefär samma gäng som gjorde Swing it…. Regissör var Schamyl Bauman. Betydande skådisar är bland andra dåtidens mysgubbar Thor Modéen och Carl Hagman.
JohnTron
2020-02-20
Men vad hände nu - jag gillade det här. 150% mys och resten - sådär. Blir en trea i alla fall.
DrVergerus
2020-02-17
Härlig film med lysande skådespelare. Tål att ses många gånger.
annihilat0r
2016-01-04
"Magistrarna på sommarlov" har ett charmerande språk och speglar en älskvärd tid. Upplevde den mitt under brinnande julmys i Gävle med glögg och granar, vilket var en perfekt inramning. Jag skrattade och njöt i fulla drag.
yrkeschaufföre
2013-09-02
I normala fall hade jag misstänkt att de ville åka på semester men det är mycket som är inspelat i studio och att åka ut i Stockholms skärgård hade de väl råd med själva? Det är ändå en okej uppföljare och det finns roliga scener så jag slår till med en tvåa.
monsterpop
2013-03-12
dom borde kört pythagoraslåten i repris istället för "en liten smula kärlek"!
HerrArne
2009-05-27
Många roliga repliker men intrigen är inte mycket att fästa sig vid.
TobiasRydén
2008-06-15
Lättsam men sevärd uppföljare till "Swing it, magistern". Håller måttet.

2007-06-20
Så härligt de pratar. :)
zacco
2007-06-19
stark trea. alice babs är ju snygg som tusan.