1.9

Main Street

Flera människors liv i en liten ort i södra USA ändras drastiskt när en främling med kontroversiella planer att rädda deras förfallande stad anländer.

Originaltitel Main Street
Regissör John Doyle
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Amber Tamblyn, Orlando Bloom, Colin Firth, Patricia Clarkson, Andrew McCarthy, Ellen Burstyn, Margo Martindale

mammene
2017-10-08
En trött småstad och ett trött försök att göra film. Colin Firth spelade tuff, den stilen passade inte honom,(som det skulle visa sig) men desto bättre fick Colin och Patricia Clarkson till det på slutet så det hela fick lite mening, men jag måste säga att Ellen Burstyn spelade verkligen uselt.
2016-10-23
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Filmen i sig är dock ganska tråkig och ointressant. Svag 2:a.
Caziopeia
2014-08-28
Jag vet knappt varför jag tyckte om den här filmen, för handlingen är egentligen ganska långsam. Men skådespelarna är fantastiska, dialogerna är naturliga och handlingen känns autentisk. Dessutom ger den en bra tankeställare. Sevärd om en inte väntar sig en action.
Korben_Dallas
2014-08-20
Lite Lynichig men också väldigt söt. 1A av filmtipset känns onödigt hårt, antagligen så såg de väl inte mellan raderna.
idaho1981
2014-05-25
Hade en del bra idéer, men inga kom fram ordentligt. Man lärde inte känna karaktärerna och fick ingen riktig förståelse för nån dem, synd på flera bra skådisar.
staynow
2013-09-02
Det är vid såna här tillfällen som man önskar att filmtipset hade betyg 0.. uselt och fullkomligt ointressant. Brydde mig inte ens om att se hur den slutade.
larox
2012-09-05
Totalt ointressant film!
yrkeschaufföre
2012-02-14
Långsam och ingen större handling men intressanta karaktärer, jag ger den ett svagt godkänt.
fridenpaden
2011-12-20
Bra regi och skådespelarprestationer men handlingen var botten och totalt ointressant.
sathariel
2011-11-22
Satan, vilken meningslös film.