2.7

Malatesta's Carnival of Blood

Vena börjar arbeta på ett nöjesfält, men märker snart att allt inte står rätt till. Märkliga olyckor händer ofta och när en hel familj försvinner i kärlekstunneln så börjar Venas färd ner mot helvetet...

Originaltitel Malatesta's Carnival of Blood
Regissör Christopher Speeth
Manus Werner Liepolt
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Jerome Dempsey, Lenny Baker, Hervé Villechaize, Janine Carazo, Daniel Dietrich

2018-11-20
Drogflummigt surr som säkert innehöll en bra scen eller två, men måndagens trötthet gjorde att det var mer än vad jag mäktade med.
2018-04-25
Någon sorts tråkig prettoskräck med minimal budget och knappast mer begåvning. Men ambitionerna är skyhöga, soundtracket bra och vissa scener skitcoola (om man har mycket vilja). Men helheten är verkligen undermålig. (4+/15)
schramm
2018-02-05
nära en fyra. febrig, stämningsfull och helt ologisk. kanske hade regissören överdoserat spunnet socker, kanske var hela filmen inspelad i olustiga huset. glömd pärls
Gakidou
2016-02-21
Ett klaustrofobiskt besök i skymningslandets labyrint. Som när du ligger mitt emellan vakenhet och sömn, och sakta glider in i mardrömmens domäner. Samma stämning som andra billiga amerikanska 70-talsskräckisar: Death Bed, Carnival of Souls, Messiah of Evil och andra. Gillar man narrativt svag men visuellt stark film med mycket atmosfär och mardrömslogik, älskar man denna.
Kriffot
2012-11-05
Lite för lite handling om än med en del fräsiga scener.
ShoebratOla
2012-11-03
Klart sevärd om än ganska osammanhängande lågbudgetfilm med den fantastiska dvärgen från The Forbidden Zone. Varför han inte var med i alla filmer från 70- och 80-talet är för mig ännu ett mysterium!