2.4

Maleficent 2: Ondskans härskarinna

Vi följer den komplicerade relationen mellan Maleficent och den blivande drottningen Aurora. Tillsammans kämpar de mot nya motståndare för att skydda hedarna och de magiska varelser som bor där.

Originaltitel Maleficent: Mistress of Evil
Alternativ titel Maleficent 2
Regissör Joachim Rønning
Manus Micah Fitzerman-Blue, Noah Harpster, Linda Woolverton
Genre Familjefilm, Action, Romantik, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Angelina Jolie, Elle Fanning, Harris Dickinson, Michelle Pfeiffer, Ed Skrein, Chiwetel Ejiofor, Sam Riley, Robert Lindsay, David Gyasi, Jenn Murray, Juno Temple, Lesley Manville, Imelda Staunton, Judith Shekoni, Miyavi, Kae Alexander, Warwick Davis, Emma Maclennan

Hanness
2020-04-13
Hyffsad film, tycker Angelina Jolie gör rollen mycket bra,
2020-01-12
Tja, effekterna är snygga och den ligger väl hyfsat bra i tiden, men så mycket mer än så var det inte. Standardmatinéäventyr, fast möjligtvis lite dummare. (6-/15)
amam
2020-01-04
Vilken meningslös uppföljare. Kändes verkligen som att de bara försökte mjölka första filmens framgång och har inga egna styrkor överhuvudtaget.
HerrNenne
2020-01-01
Första filmen handlade om känslor och relationer, med en klassisk bakgrund med ny vinkel. Det här handlar ingenting om karaktärer, känslor, relationer osv, det här är bara effekter och spektakel. Helt hjärtlöst. Helt hjärtlöst. Vilken fruktansvärt dum film och vilket slöseri på en så intressant värld man skapat. Michelle Pfeiffer är ju värdelös här men det är nog regin.
myslas
2019-11-20
Vilken besvikelse. Där den första filmen är smart, intressant och välgjord är den här fullständigt idiotisk från början till slut. Där man satte ihop en bra bakgrundshistoria till Maleficent i första filmen så känns hon bara ond utan någon anledning från första gången man ser henne här och det är sedan vad som leder till alla problem genom filmen. Den sista akten är så usel att jag inte fattar att detta manus fick ok. Helt värdelös, jag ska försöka glömma att den existerar så fort som möjligt.
Biberkolben
2019-10-17
Svag fyra! Förvånansvärt bra, och förvånansvärt skitmörk bitvis. En viss scen fick mig att tänka på Förintelsen t ex. Middagsscenen var komik på högsta nivå. Dock blandas dessa bra scener med en och en annan gullegullfjant-scen, men det är ju Disney vi pratar om. Ologisk på många plan också, men det är ju en saga, så det kan man egentligen inte klaga på.