2.5

Malignant

Madison får paralyserade mardrömmar om mord som visar sig hända precis då hon drömmer om dem. Drömmarna blir värre och värre och för varje mord kommer mördaren närmare Madison. I försök att hitta sanningen så blir Madison tvungen att gå tillbaka till sin barndom för att hitta sanningen bakom kopplingen.

Originaltitel Malignant
Alternativ titel James Wan's Malignant
Regissör James Wan
Manus James Wan, Ingrid Bisu, Akela Cooper
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Annabelle Wallis, Maddie Hasson, George Young, Michole Briana White, Jacqueline McKenzie, Jon Lee Brody, Paula Marshall, Jake Abel, Patrick Cox, Rachel Winfree

ZoIX
2021-12-08
Det här är ändå kul hur dumt det än är. Händer rätt mycket under dessa 111 minuter. Klart godkänt.
ekneB
2021-12-05
Tyvärr så visste jag twisten vilket var både ett plus och minus. Plus: Man kan uppskatta känslan för detalj i alla scener som att handen är felvänd osv. Minus: Slutet är inte alls lika spännande som det borde varit. Om du ska se den, gå in utan att veta någonting! Pga att jag visste twisten så påverkar det slutbetyget, 3a.
Spook
2021-11-20
extremt förutsägbar. hade hela storyn klar efter 10 min..
niebaotan
2021-10-21
Väldigt underhållande på sina ställen men samtidigt urbota dumt - något jag kan förlåta om det är gjort med finess. Det är det sällan här. Att det skulle vara en slags hyllning eller pastisch på gamla italienska skräckfilmer skrivs det ofta om. Har sett många sådana och kan inte se sambandet överhuvudtaget. Vem hittade på det? Ändå ett kul tidsfördriv och med lite finslipning och smartare manus hade det kunnat bli bra på riktigt. 2+
PeterTheW
2021-09-20
En svag trea. På det stora hela är det underhållande och vissa scener (polisstationen!) är sjukt underhållande. Däremellan dras filmen ned av värdelös dialog, styltigt skådespeleri och bitvis riktigt fula effekter.
2021-09-18
Jag hade verkligen ingen aning om vad jag hade att vänta mig av det här, mer än att den har fått ett väldigt polariserat mottagande. Jag är inget direkt fan av James Wan, jag var inte så förtjust i Aquaman, Fast & Furious 7 är kanske den bästa filmen i serien men fortfarande bara en tvåa, Saw imponerade inte på mig även om den har sina sidor. Insidious och The Conjuring är bra skräckfilmer. Jag är väldigt svårskrämd men mitt sällskap var bitvis väldigt rädd. Filmen känns lite B, och vissa pratar om att det är meningen och lite av en pastisch på gamla italienska skräckisar och så. Det såg jag inte mycket av utan tycker mest att Wan ofta gör sakerna på det viset, men det funkar. Filmen överraskar och blandar på ett sätt som känns unikt och jag gillar verkligen att dom tagit ut svängarna på det här viset. Även om det är en ganska slät trea så är det ändå guldstjärna för att göra något så här underhållande och unikt. Riktigt snygg är den också.
Jockflake
2021-09-12