2.7

Mambo Kings

Det här är berättelsen om två bröder, deras familjer, musik-kollegor och kärledspartners, deras triumfer och tragedier återskapar ett oförglömligt stycke historia, den heta rumbans, mambons och soulmusikens era på 50-talet.

Originaltitel Mambo Kings
Regissör Arne Glimcher
Manus Oscar Hijuelos, Cynthia Cidre
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Antonio Banderas, Armand Assante, Cathy Moriarty, Roscoe Lee Browne, Scott Cohen

Skapad 2019-11-09 av BobbyPeru
Bröderna Mambo kunde varit en mer passande titel. Dessa spelas av duktiga Armand Assante och Antonio Banderas (som debuterade i en engelskspråkig film). De är kubaner som har det svårt i hemlande...   Läs mer »

2014-11-28
Det finns absolut en kraft och en tillgång av energi både hos skådespelare och filmskaparen i denna film men manuset är desto plattare och ofullständigt. Det man glädjs åt är den färgstarka och fartfyllda musiken som håller liv i filmen. Har jag inte helt fel så var detta väl Banderas första amerikanska film. 2+
Salvation_Mind
2014-06-11
Ganska seg, men musiken är bra.
MrMario
2009-11-04
ok
FilmGuden
2008-08-01
En klassisk uppgångshistoria. Med två talangfulla bröder som bråkar. Den ene är rätt fram och optimistisk, den andre mer tillbakadragen funderare. Fast med två så bra skådespelare som Armand Assante och Antonio Banderas blir det charmigt. Sevärd.
Aragon
2006-06-04
lysande
RiffRandell
2005-07-17
helt ok bra musik och skådisat
Ryuujin
2005-01-24
Kuriosa: B:s första engelskspråkiga roll. B. kunde ingen engelska alls och fick lära sig sina repliker utantill utan att själv veta eller förstå vad han sade.
Mr.Purple
2004-10-04
Bra feel och intressantför Banderas första engelskspråkiga roll men inget man minns. Bra miljöer, musik.
Floop
2004-09-13
its armand!

2004-06-06
Hörde att detta var Banderas debut..