2.1

Mammas pojkar

Två vuxna bröder tänker arrangera ett heavy metal-konvent i sin sömniga lilla by. Deras mamma är byns präst som oroar sig över sönerna och vill att de ska växa upp och skaffa familj. Byns unga lärarinna och line dance-instruktör sätter brödernas hjärtan i brand. I hemlighet, bakom varandras ryggar, startar en kamp om hennes hjärta.

Originaltitel Mammas pojkar
Alternativ titel Metal Brothers
Regissör Ulf Malmros
Manus Ulf Malmros
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Lotta Tejle, Johan Östling, Björn Starrin, Kjell Bergqvist, Mia Skäringer, Tuva Novotny, Tomas Tjerneld, Carina Ekman, Lena Wallman-Alster, AnnSofi Nilsson, Rustan Christensson, Tobias Norelius, Håkan Berg, Tova Starrin

picklessmulan
2018-10-30
Besvikelse :( Gillar skådisarna men annars var manuset alldelse för tunt
LadyFlanders
2017-02-25
Varför orkar man ens göra sån här smörja?

2016-10-22
Tuva - enough said!
FabianBom
2016-08-24
ja de blir fan inte roligt, småstads skämt fr värmland, är ute
mr_magi
2016-05-08
En av de sämsta filmer jag sett
Bomaniac
2016-01-26
Bättre än väntat! Jag hade inga höga förväntningar om denna film. Visst, det är otroligt tramsigt och överspelat, men har man sett Malmros tidigare filmer vet man vad som väntas. Storyn är väldigt tunn och bygger mer på karaktärerna än själva handlingen.
ancientlove
2016-01-25
Helt OK. Gav mig en hel del skratt - till skillnad från många andra s.k. komedier idag.
Muhammed
2016-01-18
En liten svag fyra.
mammene
2016-01-17
Jag vet inte vad det här skulle gå ut på? Hela historien var inte ens rolig och skådespelarna kändes inte bekväma. Det som var vackert var naturen men hur långt räcker det.
TURGUT
2015-08-04
Överraskande dålig och tramsigt för att vara Ulf Malmros med denna skådespelarskara.