3.2

Män emellan

De två arbetskamraterna har blivit dumpade av sina respektive och nu ska de ta hämnd på kvinnosläktet genom att hitta en desperat kvinna och få henne att känna sig älskad bara för att sedan kunna förnedra henne.

Originaltitel In the Company of Men
Regissör Neil LaBute
Manus Neil LaBute
Genre Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Aaron Eckhart, Matt Malloy, Stacy Edwards, Mark Rector, Jason Dixie, Emily Cline

2014-12-01
Detta är en film som satte sina spår på mig när jag såg den för några år sedan och jag har inte kunnat se om den men minnet av den är glasklart. Det är en grym film, psykologiskt sett. Historien är väldigt intressant och det är intressanta historier som denna som ger hopp till filmmediet. Aaron Echart spelar här en karaktär som är riktigt elak. 4-
StureStenhög
2013-03-14
Aningen svårbedömd film. Jag tyckte att den var lite torftig när jag såg den, och jag tycker alltid att det är irriterande att se extremt grabbiga karaktärer. Det är ju dock inte direkt meningen att man ska gilla de här personerna (nej, inte ens tjejen är rakt igenom sympatisk), och ju mer filmen utkristalliserar sig, desto intressantare blir den. Bara det faktum att den går helt emot Hollywood-konventionen är intressant, och man blir nästan lite chockad när man får se karaktärer bete sig som svin utan att bli serverad den obligatoriska moralkakan som tilltugg. Det är väl också därför som vissa helt felaktigt har tolkat filmen som kvinnofientlig, och andra lika felaktigt som mansfientlig. Men det intressanta här ligger ju inte alls i att döma karaktärerna (och absolut inte i att döma ett helt kön), det intressanta ligger i att studera deras beteende. För det här är en väldigt träffsäker studie i mänskligt beteende som tål att tänkas på långt efteråt. Bra skådespelarinsatser av Eckhart och Malloy dessutom. Det blir en stark trea

2011-11-03
Nej, det här är inget jag någonsin vill lägga min tid på igen. Det var nästan synd att jag redan ött tid på den.
produr
2010-04-18
Cyniskt och elakt.Vad vill filmen säga att människor är svin(och i synerhet män då).Tack att det finns svin det visste jag redan
visser
2009-09-21
Vad ska man säga? Tydliga Ellis / Rhinehart-ekon, med tidstypiska referenser till Tarantino. Osympatisk och cynisk? Ja? Likväl intressant, med många tankeväckande vändningar.
stgurgel
2009-06-16
kassa skådisar och seg regi.
WillyV
2008-02-20
Den här var obehaglig, precis som "The shape of things..", men inte på ett bra sätt. Jag gillar förmodligen inte LaButes sätt att tänka helt enkelt. För cyniskt och hjärtlöst.

2006-11-03
Riktigt riktigt bra. Eckhart är lysande!
Moonlighting
2006-07-06
Mycket bra debut av Neil Labute. Skoningslös och cynisk, finfint med andra ord.
jacobsteel
2005-07-17
Hmm. Såg den här på en andradejt. Det är förmodligen höjden av dålig tajming. Bra ansats, men vissa grejer sabbar den. Tyvärr. Men Neil LaBute gick vidare och gjorde massa annat kul sen. The Shape Of Things (på sv. "Förvandlingen") är jättebra.