2.8

Man of the Year

En programledare för en politisk talk-show ställer upp i det amerikanska presidentvalet för skoj skull, utan ha några som helst ambitioner att vinna.

Originaltitel Man of the Year
Regissör Barry Levinson
Manus Barry Levinson
Genre Drama, Komedi, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Robin Williams, Christopher Walken, Laura Linney, Lewis Black, David Alpay, Jeff Goldblum, Karen Hines, Linda Kash, Brandon Firla, Sasha Roiz, Shawn Roberts, Jacqueline Pillon, TIna Fey, Amy Poehler

2017-10-30
helt ok
2014-12-13
Jag började kolla på den filmen i hopp och tron om att få en en komedi med krydda av satir. Till en början får jag det men sedan utvecklas detta mer mot thrillerhållet och då försvann en del av min uppskattning. Den rycker dock upp mot sig slutet så betyget hinner inte falla helt och hållet. Robin Williams sköter sig liksom Laura Linney.
sawa
2014-11-11
Bra film som håller tempot hela vägen!
2013-02-11
Ganska bra men bristen på ordentlig politisk satir är för stor. För mycket fokus läggs på dom elektroniska röstningsmaskinerna istället för dom större frågorna imo. Dock en seriös och lite skrämmande känsla som var lite oväntad och Laura Linney är väldigt bra.
emilstjernholm
2012-07-22
Underlig dramatik. Långtråkig.
SalotSar
2010-04-16
Laura Linney utklädd till FBI-agent - vad är det med kvinnor och kostym? Så attraktivt!
snyltare
2010-03-30
Mycket sevärd! Sa en massa om politik, på ett roligt sätt. Det var det som gjorde att den höjde sig över dussinkomedin, tycker jag åtminstone. Sedan var ju den oväntade sidostoryn överraskande och spännande också.
MrMario
2009-12-30
Williams är rolig, stundtal
ziferN
2009-12-20
Rätt så underhållande och gav mig också både skratt och spänning.
Rwesterin
2009-12-13
Inte mycket att hurra för. Men stundtals var den rolig,