Man vs Snake: The Long and Twisted Tale of Nibbler

Dokumentär om Nibbler-spelaren Tim McVey som hade rekordet i spelet på 80-talet fram tills det dyker upp en italienare som säger sig ha rekordet. Vilket tar Tim på en resa för att försöka ta tillbaka rekordet.

Originaltitel Man vs Snake: The Long and Twisted Tale of Nibbler
Regissör Tim Kinzy, Andrew Seklir
Manus Tim Kinzy, Andrew Seklir
Genre 2010-tal, Dokumentär

LVX156
2017-01-31
pungsnigel borde se hela filmen innan han pratar strunt.
barondecharlus
2016-12-05
Önskar att man hade fått se längre sekvenser spelande för att förstå deras skicklighet. Nu blev det mest korta små klipp med kollisionerna. Annars väldigt underhållande, minst lika sevärd som King of Kong.
Ima_Tree
2016-10-19
Temat och människorna är fascinerande. Men vi såg dom redan i King of Kong, som är en bättre film. Men visst är Man vs Snake sevärd om man gillade King of Kong.
dafreakish
2016-10-15
Ännu en dokumentär om arkadspel och den här gången skildras försöken att slå världsrekordet i det ganska okända Nibbler. Temat låter fånigt men dokumentären är välgjord och underhållande. Tempot hålls uppe väl trots temat så 90 min gick förvånansvärt snabbt. Kul.
pungsnigel
2016-10-09
Betydligt sämre kopia av King of kong, Ägaren Walter som får för sig att bli Gandhi mitt under dokumentären är så otroligt tröttsam. Så jävla jobbig när han vägrar erkänna något förutom de som hänt i hans butik.
myslas
2016-10-08
Inte direkt oväntat att någon försöker kopiera The King of Kong med tanke på vilken succé den filmen blev. Det är inte heller oväntat att kopian inte är i närheten av originalet i kvalitet. The King of Kong hade en fantastisk story med good vs evil, konspirationer och fullt av intressanta personligheter. En del av dem återkommer i denna filmen men det är inte riktigt lika roligt att se dem en andra gång. Det är en mysig liten dokumentär för oss retro game-nördar men ändå en bristfällig kopia. Se The King of Kong istället.
lekke
2016-10-07
Jo, det är väl gulligt och så. Men efter att McVey lyckades slå sina motståndare 2011 så har ju hans rekord slagits 2 ggr, under den tid som denna film har legat i postproduction. Så filmen är rätt dåligt tajmad. Ska McVey slå rekordet igen? För jag har *lite* svårt att se ngn poäng med filmen mer än att det är en berättelse om att inte ge upp och tro på sina drömmar. Det är ingen underdogberättelse som den betydligt bättre King of Kong, för i så fall skulle vi ha följt R Carter som till slut slog McVey - 2 ggr!