3.4

Manhattan Murder Mystery

Larry och hans fru bjuds en kväll på en drink av sina grannar. Dagen därpå har Lilian avlidit av en hjärtattack. Med hjälp av vänner och bekanta drar ett större detektivarbete i gång, vilket också medför komplikationer och trassliga relationer.

Originaltitel Manhattan Murder Mystery
Regissör Woody Allen
Manus Marshall Brickman, Woody Allen
Genre Komedi, Mysterium, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Woody Allen, Diane Keaton, Jerry Adler, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Joy Behar, William Addy, Alan Alda, Anjelica Huston, Melanie Norris, Marge Redmond, Zach Braff

Skapad 2004-05-19 av Anonym
Deckarkomedi om två New Torks-bor som hälsar på deras grannar på en middag. Nästa dag dör den ena grannen, hustrun, av en hjärtattack, men New Yorks-borna (Keaton, Allen) misstänker att mannen...   Läs mer »

Jompalompier
2018-07-23
Rörig och inte speciellt rolig. Störde mig väldigt mycket på fotot (dramatiska zoomar och bara skakigt handhållet hela tiden).
2018-02-10
Småcharmig men jag tror jag är rätt trött på Woody Allen för jag tappar intresset väldigt fort.
2017-10-11
Spännande och underhållande
Ful_fisk
2015-04-09
Woody Allen och Diane Keaton återförenas i en historia som är sprungen ur en sidointrig från Annie Hall som skrevs ut. 90-talets Allen och Keaton är ännu mer neurotiska än vanligt, vilket blir rätt jobbigt, men den härliga atmosfären, skådespeleriet och värmen gör att det blir bra ändå. Inget storverk, men småtrevlig amatördeckar-underhållning.
StureStenhög
2014-11-18
Pendlar mellan att vara rolig och jobbig, men det är faktiskt övervägande roligt. Jag håller fortfarande på att bestämma mig om vad jag tycker om Allen som komiker och filmskapare, och här visar han upp både bra och dåliga sidor. Jag uppskattar den lite mer observerande karaktärsdrivna humorn, men har svårare för när det drar mot slapstick. Mordgåtan är hursomhelst rolig att följa, och som harmlös underhållning funkar det här bra
mammene
2014-11-16
Det får bli en svag trea, för att jag stod ut att se Woody Allen som jag brukar reta mig på annars, lite trött blev jag på honom här också men inte överdrivet, han var faktiskt rätt kul. De hade ganska irriterande karaktärer både han och Keaton, lite kul med en mordgåta. Härlig tidsanda i miljön och kläderna.
LTT86
2014-06-20
Oh My God! Så j--la irriterande Woody Allen karaktär var! Jag ville bara slå till honom för att få honom att hålla käften igenom hela filmen.
Dele
2014-02-05
En charmig och lekfull komedi med rejält utrymme för Allens fyndiga replikspråk. Tyvärr så faller de allra sista "knyt-ihop-säcken-scenerna" lite platt, och med det också slutbetyget, till en stark trea. Men jag tittar med ett leende på läpparna i stort sett hela tiden.
dudson
2013-12-14
Rätt skön &perfekt helg film att glo på. sen är ju Woody underhållande med sitt nervösa hispiga neuvrotiska sätt. + den läckra New -York atmosfären gör att den landar på en 3a för konstäratmosfären.
Ehrmann
2013-05-19
Helt klart en av Allens bästa