3.4

Manhattan Murder Mystery

Larry och hans fru bjuds en kväll på en drink av sina grannar. Dagen därpå har Lilian avlidit av en hjärtattack. Med hjälp av vänner och bekanta drar ett större detektivarbete i gång, vilket också medför komplikationer och trassliga relationer.

Originaltitel Manhattan Murder Mystery
Regissör Woody Allen
Manus Marshall Brickman, Woody Allen
Genre Komedi, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Woody Allen, Diane Keaton, Jerry Adler, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Joy Behar, William Addy, Alan Alda, Anjelica Huston, Melanie Norris, Marge Redmond, Zach Braff

Skapad 2019-12-06 av Anonym
Deckarkomedi om två New Torks-bor som hälsar på deras grannar på en middag. Nästa dag dör den ena grannen, hustrun, av en hjärtattack, men New Yorks-borna (Keaton, Allen) misstänker att mannen...   Läs mer »

addetakis
2012-11-07
Charmig! Kul att man fick se en ung Zach Braff mitt i smeten. intervju med Zach om scenen här för den som är intresserad: http://www.youtube.com/watch?v=GOzZwXvDy84
Xenox
2012-08-04
Nja, inte speciellt rolig eller spännande.
100tonvalspäck
2012-05-17
Rolig premiss med ett äldre par där allt börjat gå på ren slentrian som plötsligt blir inblandade i en mordgåta rörande sin granne. Efter det finns inte mycket mer att hurra för, lite småputtrig komik och ibland nästan spännande. Men allt är så avslappnat och dränkt i intellektuella människor att det snabbt blir segt och ointressant.
Jexxie
2012-03-27
Spännande och underhållande. En film i samma stil som mästerverket Rear Window
ziferN
2012-01-25
Charmig, smårolig och underhållande film med en liten kul story. Filmen började lite halvdant men jobbade sig sedan uppåt fint och fick därmed en helt ok charmfaktor. Woody Allen bjuder som vanligt på hyfsat roligt skådespel och han levererar ännu en gång ett par härliga dialoger. En Woody Allen-film som är ganska medioker, inget speciellt, dock så förväntade jag mig något bättre. Helt ok tidsfördriv!
Tonti
2011-11-06
Ännu bättre en jag mindes, en fantastisk thrillerkomedi!
BarryHero
2011-10-19
Helt okej mordhistoria och om man står ut med Woody Allen funkar den helt klart. Som ren Allen-film dock är den inte en av hans bästa.
Sznax
2011-07-06
Av någon anledning börjar jag tycka bättre om Woody Allen. Hans fimlen må inte vara jättebra, emn de är lagom underhållande och så pass lätta att man inte har några problem att se dem. Diane Keaton är kanske inte helt rätt (vilket Alda däremot är) och manuset är lite för oorginellt. Men annars är det en underhållande film, lagom i alla fall. Betyg 6.2
jasmin357
2011-06-22
mysig!
pussytwister
2011-06-21
Helt klart en av Allens roligaste!