2.2

Manhood

Jacks tillvaro har alltid varit lite grann kaotisk. Men sedan han lät sig frestas av ett par riktigt oemotståndliga bröst, som dessvärre inte satt på hans hustru, så är han dumpad i ett fullständigt kaos. Dessutom har hans syster kommit på att hon är lesbisk och medan hon är upptagen med att utforska en ny värld blir Jack tvungen att ta hand om hennes 17-årige son – som precis kommit på att han är punkare. Och eftersom sonen redan flyttat in hos Jack finns det ju inga skäl till varför inte systerns arbetslösa nolla till ex-man, och det egentliga skälet till den lesbiska konverteringen, skulle flytta in. Stackars Jack. Hur ska du ta dig ur den här soppan?

Originaltitel Manhood
Regissör Bobby Roth
Manus Bobby Roth
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Bonnie Bedelia, Tom Arnold, Janeane Garofalo, John Ritter, Barbara Williams, Nestor Carbonell, Andrew J Ferchland, Tracey Walter, Barry Newman, Carole Davis, Lauren Tom, Skyler Shaye, Sybil Darrow, Nick Roth, Anthony LaPaglia, Chris Mulkey

2017-08-04
Ett par scener är ganska roliga och skådespelarna gör bra ifrån sig men som helhet är filmen inte mycket att hänga i granen. Svag 2:a.
VonFraX
2007-04-18
Överaskande bra skådespelarinsatser och en överaskande bra film.