1.7

Maniac

Don Maxwell är en skådespelare på rymmen undan lagen. Numera är han assistent åt Dr. Meirschultz som har lite tvivelaktiga försök för sig, bla så planerar han att med Maxwells hjälp att bryta sig in på bårhuset för experimentera på lik. Det uppstår dock lite problem när Meirschultz vill göra sina experiment på Maxwell som istället för att ta sitt eget liv, skjuter den gode doktorn och antar hans identitet.

Originaltitel Maniac
Alternativ titel Sex Maniac
Regissör Dwain Esper
Manus Hildegarde Stadie
Genre Kortfilm, Skräck, 30-tal
Skådespelare Bill Woods, Horace B Carpenter, Ted Edwards, Phyllis Diller (II), Thea Ramsey, Jenny Dark, Marvelle Andre, Celia McCann, John P Wade, Marian Constance Blackton

Noseman2005
2012-07-20
Oj! Den var så dålig att jag glömde betygsätta den. Den bedriften i sig är nog värd en tvåa...
henrikj
2009-10-06
Givetvis usel men ändå fascinerande för sin tid. Säkerligen filmhistoriens första omotiverade nakenscen!
Docklands
2007-04-29
Halv rolig film, knappt se bar. Ganska grafisk för sin tid, å man får till å med se tuttar i den hära 30-tals klassikern, helt otroligt =)
KimEkberg
2006-07-24
skojjig
Tonti
2006-07-24
Skådespeleriet var det värsta/roligaste jag har sett!
Mamoulian
2006-06-05
haller med kurosawafan och mange, maste varit oerhort kontroversiell pa sin tid
Kurosawafan
2006-05-29
Dlevis intressant och djärv, men också larvig och seg (jag somnade bitvis, trots att den inte ens är 1 h)
Malaikatmaut
2006-02-08
Ha ha ha! No shit att Poe var med o skrev manus? Mura in lik i väggarna så där! *tsk, tsk, tsk*
Dele
2005-09-19
Naket redan på den här tiden och några otäcka scener men också ganska konstig. En del underliga inklipp och kantigt redigerad.
filmmange
2005-08-18
Detta är den bästa filmen från 30 talet jag har sett! måste ha varit totalförbjuden under sin tid, scenen med kattögat var riktigt motbjudande, hände det på riktigt så var det förjävligt tycker jag.