2.6

Mannen i mitt liv

Nina och George är bästa vänner. De bor ihop och dansar ihop och när Nina får reda på att hon är gravid ber hon George hjälpa henne att uppfostra barnet. Nina blir kär i George, men det finns ett problem - han är bög.

Originaltitel The Object of My Affection
Regissör Nicholas Hytner
Manus Wendy Wasserstein
Genre Komedi, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Jennifer Aniston, Paul Rudd, Allison Janney, Alan Alda, John Pankow, Steve Zahn, Tim Daly, Nigel Hawthorne, Amo Gulinello, Bruce Altman, Sarah Knowlton, Kali Rocha, Marilyn Dobrin, Kevin Carroll, Gabriel Macht, Lauren Pratt, Sarah Hyland, Joan Copeland

Teolinda
2016-01-15
Bättre än vad den låter på beskrivningen, börjar lite fjantigt men tar sig sedan. Mer drama än komedi. Småtrevligt. Svag trea.
2014-11-08
Detta är en intressant film som både manusförfattare och regissör har behandlat med varsamhet och resultatet har blivit riktigt bra. Stark drama och mänsklig humor på rätt ställen. Jennifer Aniston och Paul Rudd visar hur duktiga de är. Kul är att Paul Rudd några år senare skulle bli Phoebes pojkvän och man i TV-serien Vänner.
Gigi1943
2014-10-26
En sån här film som jag tycker illa om, märkligt att jag höll mig vaken. Alan Alda gjorde sig till som de flesta av de andra skådisarna, men Aniston är ju söt (synd att hon mest är med i komedier, för jag har inte upptäckt nån annan genrer), såg lite konstigt ut med Rudd som motspelare, hans huvud se ju vanskapt stort ut intill hennes.
Boondock_saint
2014-03-18
Rekord i awkward situationer. Jennifer Anistons rollfigur är för det mesta redigt dum i huvudet. Men jag gillade slutet!
KyLLo
2013-12-30
Jag brukar inte gilla Aniston eller filmerna hon är med i, men här tycker jag att både hon och filmen är okej. En ovanligt seriös dramakomedi, vilket jag uppskattar. Dock tycker jag att den är ungefär en halvtimme för lång. Svag trea.
Silvaa
2013-03-23
Överraskande bra film. Vet inte om det berodde på Aniston & Rudd som jag båda gillar väldigt mycket, eller om det rent av var en fantastisk film. Konstigt att man inte har hört mer om den här filmen innan, oerhört mysig och bra film. Stark fyra.
jasmin357
2012-07-22
not my kind of story,men 2:an går till aniston o rudd.
Chph
2011-11-08
pas, pas americano!
AddeColciago
2010-09-28
Aniston är söt, Alan Alda är mysig och det är gott om fina NY-miljöer. Det borde vara upplagt för en trevlig upplevelse, men intrigerna är ju så fjompiga och ointressanta att man knappt bryr sig. Enda gången jag höll på bli riktigt glad, då ringde Joley och förstörde allt.
Taandborste
2010-07-03
Det var ett tag sen jag såg den, men jag har sett den ett par gånger och jag kan aldrig komma ihåg vad som händer i filmen. Alltså är det lätt att man glömmer bort den eftersom att det bara är en film i mängden. Gillar Paul Rudd och Jennifer Aniston dock och så är den mysig!