2.7

Mannen som log

Mötet med en gammal vän leder Kurt Wallander in i ett ovanligt snårigt fall, samtidigt som han får allt svårare att gå vidare i relationen med Maja. Frågor om moral, svek och lögner ställs på sin spets, både i polisutredningen och privat.

Originaltitel Mannen som log
Alternativ titel Wallander - Mannen som log
Regissör Leif Lindblom
Manus Michael Hjorth, Klas Abrahamsson, Tomas Tivemark
Genre Mini-serie, Thriller, Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Rolf Lassgård, Marie Richardson, Christer Fant, Lars Melin, Melinda Kinnaman, Claes Månsson, Anna-Lena Hemström, Wallis Grahn, Kerstin Andersson

Galivan
2017-11-03
I andra delen rasar det. Men det handlar mest om Wallanders privatliv, inte mycket som händer i själva kriminalstoryn under dessa 2 timmar. Slutet förstod jag inte, men hade jag gjort det hade det ändå omöjligen kunnat vara ett bra slut.
mammene
2015-08-30
Här hamnar Wallander i klistret kan man säga. Polisarbetet går hand i hand med privatlivet och det är bra och mänskligt. Nog log han allt, Claes Månsson hela tiden!
martstenb
2015-02-01
Dålig film
2014-12-30
Jag älskar boken men har inte lika mycket kärlek övers till denna filmatisering. Kul är det dock att se Claes Månsson som bad guy. Även om filmatiseringen inte når upp till bokens kvalìtèr så är det bra och Rolf Lassgård gör mig inte besviken. 3+
Fantastroid
2012-06-24
Bättre än tidigare filmer men det går ändå inte att ge ett högre betyg än ett.

2010-03-06
Ger en Ettta eftersom jag inte fattade hur det slutade.
Djason
2009-10-14
Kul att se Claes Månsson som någons sorts bad guy. Rolf Lassgård är Wallander och inte Krister Henriksson även om han gör ett skapligt jobb.
kexchokladet
2009-06-14
Ojämnt...bitvis bra, bitvis rörig....kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska tycka om slutet heller då jag ju läste boken innan...

2008-07-25
Riktigt usel. 3/10.
pellepr
2008-03-08
Den här var faktiskt bra , de va visserligen några saker ja retade mig p men den var helt okej , slutet är ju bara så coolt .