Mannen som visste för lite

Wally blir misstagen för en spion och inblandad i en komplott för att mörda flera världsledare vid en bankett.

Originaltitel The Man Who Knew Too Little
Regissör Jon Amiel
Manus Howard Franklin, Robert Farrar
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Bill Murray, Peter Gallagher, Dexter Fletcher, John Standing, Alfred Molina, Joanne Whalley, Geraldine James, Anna Chancellor, Inday Ba, Simon Chandler, Richard Wilson (II), Nicholas Woodeson

AlbinWesley
2015-06-13
Jag tyckte den här var väldigt rolig, förstklassig slapstick där Murray visar prov på goda kroppsliga komiska egenskaper. Det är klart att det är löjligt, men jag tycker man får ihop det oväntat bra ändå.
Nemralis
2015-01-25
Underhållande förväxlingskomedi, smålöjlig och förutsägbar i stora drag, men med flera scener som med hjälp av Murrays spel blir särskilt absurda och kul. En perfekt matinékomedi!
cruze
2014-12-22
Urlöjlig förvecklingskomedi där Murray spelar halvt efterbliven amerikan eller nåt. Trots det finns ändå ett underhållningsvärde, räcker till en svag tvåa.
2014-11-28
Bill Murray är en lysande komiker och en underhållande skådespelare och i en förvecklingskomedi som denna får han ge utlopp för hela registret. Måhända kanske manuset är aningen fattigt, men det är snarare genomförandet som gör den så underhållande. Lite väl mycket snubbelhumor för att lyfta ordentligt men visst skrattar jag ordentligt här och där.
booby
2014-11-17
Inte absurd utan Bill Murraysk!
AddeColciago
2014-11-17
Enmansshow!
2014-11-02
Jag älskar verkligen den här. Den är "trovärdig" och allt passar så snyggt ihop.
eandersson
2014-05-14
Slutet var väl det enda jag kunde sätta fingret rent konkret på när det kommer till vad jag inte riktigt gillade. Väntade på att han skulle uppfatta att allt var på riktigt hela tiden emot slutet men det kom aldrig. Visst var det väl roligt att han fortfarande kör sitt "skådespelar-race", chanserna att hans tur tar slut vid nästa uppdrag och får honom dödad är dock ganska höga. Härlig stämning och värme över filmen, Bill Murray står för mycket av det som vanligt. Betyget blir dock en aning svårsatt, hamnar väl mellan stark 3a och svag 4a.
ClintanTheKing
2013-07-02
Stabil actionkomedi med 90-tals-kungen Bill Murray.
sawa
2012-04-15