Mannen utan ansikte

Handlar om en relation mellan en lärare och en elev med problem.

Originaltitel The Man Without a Face
Regissör Mel Gibson
Manus Malcolm MacRury
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Mel Gibson, Geoffrey Lewis, Nick Stahl, Gaby Hoffmann, Margaret Whitton, Fay Masterson, Richard Masur, Michael DeLuise, Ethan Phillips, Jean De Baer, Jack De Mave, Viva

2018-01-06
Jag gillar den här filmen. Var länge sedan jag såg den!!!
picklessmulan
2017-06-29
En mycket bra film med gripande handling. Bra skådespel och fantastiskt manus, enkelt men fängslande.
2016-10-03
Väldigt bra, gripande och välspelat drama. Jätteoriginell är den väl kanske inte men man måste ha ett hjärta av sten för att inte beröras av den. Väldigt synd att Nick Stahl inte får några roller i den här klassen längre.
Hypostas
2015-06-10
Mysig film som är värd en stark trea i betyg.
2014-11-16
Mycket varm berättelse om vänskapen mellan en vuxen, missförstådd och vanställd man och en ung pojke. Filmen lyckas fånga in folks rädsla för det okända och för pedofili, och fördöma och förstå den rädslan lagom mycket hela tiden. Upprörande och gripande. Mel Gibson och då mycket unga Nick Stahl fungerar bra tillsammans. Mel Gibsons regidebut.
OffTheGround
2014-08-09
Va? En uträknad tvåa? Måste ha varit på välvilligt humör ikväll. Följer standardmall 1A, men får ändå med mig och Stahl imponerar faktiskt.
Gigi1943
2014-05-13
Tyckte den var ganska tråkig och händelselös och det var ju typiskt att de måste slänga in det där med ett eventuellt antastande. Är man inte ganska trött på detta, går det inte att göra filmer med handling kring vänskap utan att smutsa ner allt?
Strömming
2014-04-29
Underbar film av Gibson som uppmärksammar ett än idag mycket viktig ämne i dagens samhälle. Det gör filmen mer tidlös då vi än idag tror att vuxna män som umgås med barn "är automatiskt pedofiler, vad annars?!". Bra skådespelare, fin story och vacker musik!
JimCarrey
2013-03-17
Ontologiskt djuplodande studie men det hade nog inte skadat om Mel varit med och skrivit manuset också för det var bitvis inte jättebra. Ungen var också inte riktigt uthärdlig 3-
KevinCroner
2011-08-18
Riktigt fin film som når en fyra!