3.2

Människor emellan

Alex är död. Hans vänner från studietiden samlas. Återföreningen påverkar dem alla, och deras liv blir aldrig som förut.

Originaltitel The Big Chill
Regissör Lawrence Kasdan
Manus Barbara Benedek, Lawrence Kasdan
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Glenn Close, William Hurt, Tom Berenger, Jeff Goldblum, Kevin Kline, Mary Kay Place, Meg Tilly, JoBeth Williams, Don Galloway

Tonti
2021-03-29
Ibland vill man bara se en mainstreamfilm med Jeff Goldblum. Den här var helt okej och det fanns ändå vissa visuella idéer, som när bilarna startar. Klumpig musikanvändning. Dags att se John Sayles föregångare snart kanske.
2018-02-27
nä, tråkig.
Gr3veN
2017-12-29
Det jag gillade mest här var väl soundtracket :)
92axha10
2017-02-11
Väldigt mycket 80-tal här. Salig blandning karaktärer, montage och sjukt skön musik (dock från 60-talet). Det jag gillade mest var att de kunde vara allvarliga utan att bli sentimentala. Undrar varför de klippte bort Costner.
Albion
2016-09-18
En i grunden ganska trevlig idé. Men samlingen av mer eller mindre uttråkade personer fångar egentligen aldrig mitt intresse helt. Har också en ton av drogliberalism som jag inte heller finner positiv. Betyget blir en mycket svag 3;a, dvs 3-
andmoreagain
2016-07-07
Tom Berenger?! Alltid förknippat honom som action-skådis! Men här förgyller han scenerna som om han vore en fullblodad komiker. Annars är det inte bara Berenger som gör filmen en femma; för att vara sliskigt 80-tal och "amerikanskt skit" så är denna film ett unikum... en rolig och varm film där man kan titta på människor och bli charmad av deras vänskapsband, bli engagerad och berörd. Inte varje dag må ja säga.
Hypostas
2016-04-23
Jag kan tyvärr inte relatera till de här människorna över huvud taget och således blir filmen tämligen ointressant för mig att ta del av.
Kalkonhönan
2015-05-17
Ganska trevlig men gav mig inte så mycket i utbyte, varken kvalitetsmässigt eller emotionellt, tyvärr, men en godkänd film, på det stora hela.
2015-01-05
Jag gillar verkligen filmer som detta där en grupp vänner återser varandra efter en längre tid. En sådan handling skapar ofta ett fascinerande berättande. När dessutom rollistan är så bra och välspelad som i detta fallet så trivs man väldigt bra.
haajen
2014-10-31
En varm film med karaktärer som alla är mer eller mindre sympatiska, svårt att inte bli berörd. Storartat spel av alla och soundtracket är superbt!