2.5

A Matador's Mistress

Manolete är en berömd tjurfäktare som inte är riktigt lika tuff som hans yrkesval antyder. Han är en blyg man med en bekymrad attityd, han reser land och rike runt och bor längs vägarna under tjurfäktningssäsongen. Lupe Sino är en vacker, vältalig och ömsint kvinna med ett mörkt förflutet. Innan Manuel träffar Lupe är han helt inställd på triumferna på tjurfäktningsarenan, men mötet med henne förändrar honom.

Originaltitel Manolete
Alternativ titel The Passion Within
Regissör Menno Meyjes
Manus Menno Meyjes
Genre Drama, Romantik, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Adrien Brody, Penelope Cruz, Santiago Segura, Juan Echanove, Ann Mitchell, Josep Linuesa, Nacho Aldeguer, Pedro Casablanc, Enrique Arce, Tomás Pozzi

Gigi1943
2012-07-29
Utmärkt klippning (vilket jag verkar vara ensam om att tycka) och samspelet mellan den väldigt vackra damen och den "vackra fula"... (hennes omdöme i filmen, som jag håller med om) tjurfäktaren är suverän i sitt känslomässiga samspel. Romantisk, mycket sensuell, intressant (speciallt när man tidigare läst mycket om den verklige personen och även sett en utställning i Andalusien om honom. Kan inte bli annat är en fyra, vil se den igen ganska snart - tur att jag spelade in!!!
Robkiller
2011-09-12
Drama om livet som tjurfäktare. Den är tyvärr alldeles för seg och kan inte berätta handlingen på ett intressant sätt, utan det blir mest lite klipp från här och var samt bekantskapen mellan Brody och Cruz. Känns som om det saknas en del även om den då hade blivit ännu långsammare.