3.7

Mare of Easttown

Miniserie om kriminalinspektören Mare i en småstad i Pennsylvania vars liv faller samman medan hon utreder ett mord. Serien utforskar det lilla samhällets mörka sida samt hur vår familj och tidigare tragedier kan definiera vår nutid.

Originaltitel Mare of Easttown
Regissör Craig Zobel
Manus Brad Ingelsby
Genre Drama, Thriller, Mini-serie
Skådespelare Kate Winslet, Julianne Nicholson, Jean Smart, Angourie Rice, John Douglas Thompson, Joe Tippett, Cameron Mann, Jack Mulhern, Izzy King, Justin Hurtt-Dunkley, Sosie Bacon, David Denman, Neal Huff, James McArdle, Guy Pearce, Ruby Cruz, Enid Graham, Chinasa Ogbuagu, Kassie Mundhenk, Mackenzie Lansing, Cailee Spaeny, Robbie Tann, Cody Kostro, Patrick McDade, Katie Kreisler, Drew Scheid, Anthony Norman, Pat DeFusco, Evan Peters, Kate Arrington, Patrick Murney, Madeline Weinstein, Kiah McKirnan

PeterTheW
2022-11-16
Suverän slow-burner!
Rune2000
2022-11-10
Riktigt bra miniserie där Kate Winslet briljerar i huvudrollen. Jag hade gärna sett att denna miniserie gjordes till en serie, men det verkar inte som att det blir av.
2022-10-28
Var ett tag sedan jag såg denna, så kommentaren blir vad den blir. Det som satt sig är den där amerikanska småstadskänslan som var mycket påtaglig. Är förtjust i när man blandar mysterium med privatliv och här känns det så naturligt insprängt, Kate Winslet är en mycket bra och naturlig skådespelare, även här.