2.3

I gränslandet

En ung kille i en dammig Texashåla hoppar planlöst från säng till säng. Hans 23-åriga granne tänker ge bort sin kropp som födelsedagspresent till honom, hans lärarinna kastar lystna blickar och en konstnär vill också tillbringa natten med honom, men de känslor som Adam rymmer i den muskel som är större än den mellan benen är ägnade åt den jämnåriga Inez.

Originaltitel Marfa Girl
Regissör Larry Clark (I)
Manus Larry Clark (I)
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Adam Mediano, Drake Burnette, Jeremy St James, Mary Farley, Mercedes Maxwell, Indigo Rael, Jessie Tejada, Richard Covurrubias, Erik Quintana, Lindsay Jones, Ulysses Lopez, Jimmy Gonzales, Elizabeth Castro, Nathan Stevens, Rodrigo Lloreda

RustyFilm
2021-05-07
Har inte sett Larry Clarks tidigare filmer men hade ändå en aning om vad jag kunde förvänta mig. Handlingen går lite på kryckor och tycks mest vara till som utfyllnad mellan sexscenerna. Larry har själv skrivit manus och är alltså även skyldig till den fadda dialogen. På plussidan finns trots allt det snygga kameraarbetet och även den sadomasochistiska polisen Toms störande härjande bland ungdomarna räddar tillställningen lite.
sparriskrigarn
2016-08-15
Tråkig och poänglös. Clark kanske kunde provocera en gång i tiden men detta blir bara ointressant och tandlöst. Ovanligt oengagerande och halvtaskigt skådespelat för att komma från honom.
Hypostas
2016-02-17
När jag var yngre så fascinerades jag av Larry Clarks filmer, men jag tror att detta blir det sista jag ser av honom.
Kajanus
2015-08-19
Larry Clark zoomar in i det lilla samhället Marfa i södra Texas och låter oss följa några individer i deras till synes vanliga vardag. Vissa scener är magiska och en del andra malplacerade. Ojämn. Men ändå sevärd på något sätt.
CinemaStrange
2015-08-17
Den här tar priset av den mest vardagliga film jag sett hade vart roligare att stirra in i en vägg.