Margaret

17-åriga Lisa Cohen är övertygad om att hon ofrivilligt spelade en avgörande roll i en trafikolycka som dödade en kvinna. Söndersliten av frustration börjar hon terrorisera sin familj, sina vänner, sina lärare och framför allt sig själv.

Originaltitel Margaret
Regissör Kenneth Lonergan
Manus Kenneth Lonergan
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Anna Paquin, J Smith-Cameron, Jeannie Berlin, Mark Ruffalo, Jean Reno, Sarah Steele, John Gallagher Jr, Cyrus Hernstadt, Allison Janney, Kieran Culkin, Matt Damon, Stephen Adly Guirgis, Betsy Aidem, Adam Rose, Olivia Thirlby, Rosemarie DeWitt

2015-02-14
Jobbig film som inte alls är bra. 3/10
LuxLisbon2
2014-08-01
Paminde pa nat satt om den emotionella sorja och det vaxande virrvarr som utgor mitt liv. Jag hatar att vara valdigt kanslig och extremt smart, for blandningen ar destruktiv. Antingen smart och obrydd eller dum/medioker och känslosam hade gynnat mig mer. Det forra om jag ville va framgångsrik, det senare om jag ville va lycklig. Nu ar jag ingetdera. Istallet ar jag en lika jobbig person som Lisa, eller lik en jobbig film som Margeret. Nar ska det nånsin ta slut.
Gigi1943
2014-02-05
Himmel så tråkig den var och jag satt bara och tänkte på hur lik flickan Paquin var vår kronprinsessa (löjligt va?). Tyckte att skådespeleriet var undermåligt (nästan överspel) men musiken var so "alltid" när det gälelr operaarior UNDERBAR (ur Norma och Hoffmans äventyr).
chris_lambert_
2013-10-06
Gillade den här, men alldeles för lång. Man kunde gott klippt ner den 30min.
blackcurrant
2013-09-07
Filmen var ju absolut inte dålig, tvärtom så hade den en väldigt stark handling. Dock så är filmen så otroligt uuuutdragen vilket gjorde att jag tappade intresset. Sedan så stör jag mig på attityden Lisa har i filmen, uhh. En stark 2a skulle jag nog ge denna film.
Poker-Mange
2013-07-28
Ja! Det här var ju bra. Knivskarp dialog. Går aldrig på tomgång. Bra skådisar i bi-rollerna. Anna Paquin, som spelar en tonåring, var 29 år när filmen spelades in. Den stora ålderskillnaden är bara till en fördel i detta fallet, då Paquins rolltolkning är mycket trovärdig och hon klarar sig från överspel. Rekommenderas. Svag fyra.
fukker
2013-07-22
Fullständigt intetsägande judisk film.
Tonti
2013-07-14
I motsats till föregående tycker jag naturligtvis att det bland annat är utforskandet av stadslandskapen i New York som gör att Margaret utmärker sig på ett så positivt sätt. Det var länge sedan jag såg en i grunden så pass konventionell film som tar ut svängarna på det sättet Också att den är bombastisk kring helt vanliga saker är härligt även om det väl finns någon slags gräns som emellanåt överskrids. Men det är mycket som är bra så det tippar över till fyran trots att partier saknar den rätta stringensen.
sommarsnö
2013-06-22
Verkligen outhärdlig med alla lååååååånga scener/partier som bara visar stadsbilder och himmel ackompanjerade av någon seg musik. Trailern fångade intresset men det blev så utdraget så den här filmen sjönk verkligen. Klipp bort en timme!
precineadd
2013-06-07
riktigt bra. ambitiös och ovanlig