3.4

Maria Full of Grace

En ung och gravid colombiansk tjej är i desperat behov av pengar. När en ung kille dyker upp och lovar stora summor är hon därför beredd att ta sig an de stora riskerna som följer med uppdraget, som är att smuggla droger till USA.

Originaltitel Maria Full of Grace
Alternativ titel Maria, llena eres de gracia
Regissör Joshua Marston
Manus Joshua Marston
Genre Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Catalina Sandino Moreno, Yenny Paola Vega, Guilied Lopez, Patricia Rae, Fernando Velasquez, Orlando Tobon, Jaime Osorio Gómez, John Álex Toro, Johanna Andrea Mora, Wilson Guerrero, Charles Albert Patiño, Virgina Ariza, Juan Porras Hincapie, Oscar Bejarano

Skapad 2019-11-10 av Twinkle_star
Maria är 17 år och bor i Columbias mest skitiga och fattiga områden. Hon arbetar med skitgörat, att ta av stjälkar på rosor. Senare blir hon sparkad därifrån och är nu helt desperat. Hon tar ...   Läs mer »

Dele
2018-11-14
Laddad, gripande och sympatiskt historia berättad ur ett givande perspektiv. Välgjort på alla sätt och vis
2017-10-23
RustyFilm
2016-12-10
Knarksmuggling har ju skildras i mängder av filmer. Ofta berättade med grova våldsscener och mycket pangpang. Men det här är något helt annat en mycket realistisk och trovärdig produktion. Joshua Marston står för både manus och regi på ett gediget sätt. Catalina Sandino Morena gör Maria på ett suveränt sätt.
2016-10-29
Väldigt bra, gripande, spännande, intressant och välspelat drama!
emsir
2014-11-07
Blev positivt överraskad. Tycker att man får en känsla för den latinamerikanska (Colombianska) kulturen och även den latinamerikanska samhällsgruppen i New York, vilket jag inte direkt sett på film tidigare, men verkligen gillar. En skön kontrast från det vanliga vita, romantiska komedi-New-York, som är det New York man känner från populärkulturen, men som i själva verket är en väldigt liten del av den dynamiska och mångkulturella stan.
Dutch
2013-11-18
Helt ok film om fattiga desperata och naiva människor som luras in i skiten. Jag tyckte hon som spelade Maria gjorde det bra, hon hade en oskyldig aura över sig.
Johan2006
2013-04-14
Tänkte bara på den colombianska gubben - nån borde sätta en kula i honom. Rätt engagerande film.
shyvic
2013-01-25
Det här var nått extra. Filmen lyckas verkligen med att berätta en historia som har känsla för livets olika färgskalor.Det skulle kunnat bli en väldigt stereotyp story men då mänskligheten hos alla individer får komma fram går filmen rakt in i hjärtat. Inte alltför ofta man får skåda en sådan fin skådespelarensemble som med fint manus verkligen målar en stark skildring av den värld vi lever i. Filmen är tänkvärd på många sätt både ur individens och samhällets perspektiv.
MrsSmiths
2012-12-25
Ibland är det de små sakerna som gör att en film faller. **SPOILER** I slutet figurerar en reklamskylt i bakgrunden med texten. ”it’s what’s inside that counts”. Är det med mening så dör jag en smula av tackiness. Om inte så dör jag bara.
Jämte
2012-12-19
Såg den på skolan. Okej, medioker film.