2.4

Maria Wern - De döda tiger

Läkaren och välgörenhetsgeneralen Stefan Helmersson har försvunnit och det står snart klart att han förts bort mot sin vilja. Men så dyker han plötsligt upp dumpad vid en vägkant och svävar mellan liv och död. Frågan är vad som hänt under hans frånvaro.

Originaltitel Maria Wern - De döda tiger
Regissör Erik Leijonborg
Manus Fredrik T Olsson
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Eva Röse, Allan Svensson, Peter Perski, Ulf Friberg, Tanja Lorentzon, Christopher Wollter, Annika Hallin, Jonatan Blode, Ulf Eklund, Erik Johansson (II), Jenny Ulving, Molly Sehlin, Per Graffman, Kirsti Eline Torhaug, Göran Thorell, Eric Donell

Nalleman
2020-07-05
Detta är så klyschigt och dåligt rakt igenom att man häpnar. Eva Röse är SÅ dålig!
Murvel48
2019-01-25
Intressant story som tyvärr får ett rätt banalt slut. Sen är ju Maria Werns beteende filmen igenom rätt irriterande - men det får bli en svag tvåa.
Hanness
2017-12-10
Usel
Rele
2017-12-09
En Maria Wern film, som är inte så bra. Jag ger en svag tvåa.
Razzel
2017-12-06
Habil söndagsunderhållning men inte mycket mer.
Filmen2009
2016-04-17
Som Bozze80 säger; bättre än föregångaren. Men fortfarande ganska dåligt skådespel. Svag trea.
Jamesa
2016-04-13
Ok. Inte bra, inte kasst. Vet inte om det är meningen att Marias sk tuffa jargong ska höja stämningen,men det blir bara torftigt. Håller med Christofer, det blir lite gäspigt och man sitter ju inte på nålar direkt inför upplösningen.
Christofer
2016-04-12
Gääääsp. Upplösningen gick ju att gissa sig till utan större tankemöda. Det första knepet man lär sig på manus-skrivar-skolan gissar jag. Ettusentredje gången man ser det ungefär.
Bozze80
2016-04-06
Aningen bättre än föregående, men fortfarande taffligt utförande, inte mycket som håller hög klass här inte, skulle vara fotot bitvis i så fall...