2.7

Maria Wern - Den eld som brinner

Bara några dagar innan Almedalsveckans invigning inträffar en explosion på ett hotell inne i Visby och en partiledare försvinner spårlöst. Maria Wern och hennes kollegor utreder fallet, men allt blir mer komplicerat än de kunnat ana.

Originaltitel Maria Wern - Den eld som brinner
Regissör Erik Leijonborg
Manus Fredrik T Olsson
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Eva Röse, Erik Johansson (II), Allan Svensson, Peter Perski, Ulf Friberg, Anders Johannisson, Sigrid Johnson, Astrid Kakuli, Liv Mjönes, Amanda Ooms, Oscar Pettersson, Alexander Salzberger, Staffan Kihlbom

2020-11-30
detta är absolut inte min typ av film...
Nalleman
2020-09-20
Osannolikt dåligt! Castingen är som vanligt en katastrofal och dialogen torftig. Eva Röse - usel som Maria Wern.
Murvel48
2019-01-28
Bortsett från det usla polusarbetet var det mesta beteendet så ologiskt att gilmen omöjligtvis kan få godkänt.
Christofer
2019-01-13
Helt okej även om det fanns vissa oklara detaljer i slutet. Kanske klarnar det i nästa film/avsnitt. Nog en av de bättre filmerna i serien, 2+ blir det.
Bozze80
2018-09-11
Solklart bästa Maria Wern filmen så här långt, vilket kanske egentligen inte säger så mycket, men det här var faktiskt bra! Tät, spännande och aktuell handling, bra skådespelare, och tämligen trovärdigt (med några få undantag), hoppas det fortsätter så här!
Filmen2009
2018-09-07
Oj! Är det verkligen Maria Wern jag tittar på? En tydlig och markant förbättring jämfört med tidigare säsonger. Story, manus och skådespelarinsatser har förbättrats avsevärt, måste jag säga. En lyckad film på det hela taget. Betyget blir 4/5.