2.5

Maria Wern - Främmande fågel

Kriminalinspektör Maria Wern återvänder till Gotlandspolisen och kastas direkt in i en mordutredning. Samtidigt bekräftas att två personer befaras ha dött i fågelinfluensa.

Originaltitel Maria Wern - Främmande fågel
Alternativ titel Främmande fågel
Regissör Erik Leijonborg
Manus Fredrik T Olsson
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Eva Röse, Fares Fares, Marie Richardson, Allan Svensson, Mats Långbacka, Tanja Lorentzon, Peter Schildt, Ulf Friberg, Ellen Jelinek, Donald Högberg, Karin Holmberg, Peter Perski, Carina Jingrot

2015-05-29
Det var nog en blandning av att se en ny svensk deckare och att historien faktiskt är helt OK som jag gillade detta. Skådisarna sköter också sig men jag hade gärna sett historien berättad i ett högre tempo. Bättre än väntat som helhet.
Xenox
2012-07-11
Inget märkvärdigt. En typsik standardthriller. Svag trea.
TheHorrorfan
2012-05-26
Helt ok för att vara en svensk kriminalare.
Luciphere
2012-04-09
Mycket tveksam produktion,dialog och skådespeleri ,men med en hyfsad story. Ingen bra start för Wern-filmatiseringarna.
Grillo
2011-08-31
Bättre än väntat och en rätt så bra svensk kriminalare. Dock är den ju helt för lång, även om det är en miniserie. Klarar bechdeltestet.
BROBJO
2010-09-24
Svag 2:a, dåliga skådespelare och lågbudgetkänsla!

2010-04-29
Bedrövligt skådespeleri.
mageek
2010-03-30
Allan Svensson räddar denna från ettan
Megtron
2010-03-21
2008 och redan så daterad.
il_genio
2010-03-09
Ganska svårlöst och spänningen hålls uppe hyfsat, dock på ungefär samma nivå. Och även om Eva Röse är fin att titta på så kanske hon inte är hundra trovärdig som polis.