3.2

Marie-Jo och hennes två älskare

Marie-Jo befinnes sig i en lycklig, men svår situation. Hon är passionerat och intensivt förälskad i sin älskare Marco – och i sin make Daniel. När Marie-Jo lämnar Daniel för Marco, väntar han lugnt på att hon ska återvända, trots att smärtan gör det svårt för honom att andas. Alla tre vet att situationen skapar en smärta och en obeskrivlig längtan hos någon av dem i varje situation. Samtidigt kan ingen av dem släppa taget.

Originaltitel Marie-Jo et ses deux amours
Regissör Robert Guédiguian
Manus Jean-Louis Milesi, Robert Guédiguian
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin, Gérard Meylan, Julie-Marie Parmentier, Jacques Boudet, Yann Trégouët, Frédérique Bonnal, Souhade Temimi, Maya Seuleyvan, Frédéric Garbe

labi
2011-10-14
Tydligen Torbjörn Flygts favoritfilm. Kan inte säga att jag blir lockad direkt efter att ha läst kommentarerna här...
daniel77
2010-07-05
Långt och pratigt om osympatiska människor med trista jobb och ointressanta relationer.
bettykristina
2010-05-11
Mycket bra, romantisk, lågmäld, fransk
Lurtz
2010-01-10
Väger mellan en 2a och en 3a. Ganska seg, väldigt fransk...Jag gillar slutet, verkar vara rätt ensam om det.
i_a_e
2010-01-09
Jag räknade till runt tvåtusensexhundratjugotre nakna rumpor, det var ju ganska kul.
tandersten
2008-10-14
Njaäe...
dr.kristina
2008-07-12
Hm... tänkte först att det var en trea pga stämningen - men insåg efter ett tag att det var ganska fattigt skådespel och lite styltigt. Sämker därför betyget. Kommentarerna tidigare - om slutet förstår jag inte! Men slutet känns krystat och sensmoraliskt. Inte någon favoritfilm alls.
goeran
2007-12-16
En sevärd och välgjord film om vuxna människor (men jag gillade inte heller slutet). Nyckelordet komedi är för övrigt lite missvisande; för så mycket komedi är det inte fråga om.
moma
2007-03-06
Mycket bra och verklighetstrogen, men slutet kändes som en nödlösning och kom för hastigt, vilket sänkte filmen till en stark trea!
emma2
2006-08-17
Passion när den är som absolut bäst. synd på slutet, jag kan tycka att hon valde fel men det är ju bara jag....