2.8

The Secret Man

Historien om Mark Felt, som under namnet "Deep Throat" hjälpte journalisterna Bob Woodward och Carl Bernstein att avslöja Watergate-skandalen 1974.

Originaltitel Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House
Regissör Peter Landesman
Manus Peter Landesman
Genre 2010-tal, Biografi, Drama, Thriller
Skådespelare Liam Neeson, Diane Lane, Marton Csokas, Tony Goldwyn, Ike Barinholtz, Josh Lucas, Wendi McLendon-Covey, Kate Walsh, Brian d'Arcy James, Maika Monroe, Michael C Hall, Tom Sizemore, Julian Morris, Bruce Greenwood, Noah Wyle, Eddie Marsan

StureStenhög
2019-01-10
Watergate-affären kommer aldrig sluta intressera mig, och det här är ett intressant perspektiv på den, och filmen är ett alldeles utmärkt komplement till All The Presidents Men. Som filmhantverk är den kompetent, men ganska basic i sitt sätt att berätta historien, och den blir gärna lite väl redovisande i sin framställning. Det är mer än intressant historia berättad väl än en intressant film, men det duger fint åt mig
mammene
2019-01-05
Det har gjorts mycket om Watergateaffären, det som skiljer detta är att man ser det från ett annat håll. Man ger sig tid att berätta alla turer som ändå kan vara lite svåra att hänga med i, och Liam Neeson är perfekt i rollen. Det hela känns välgjort och är man intresserad av amerikansk politik så är gottepåsen öppnad.
kexchokladet
2018-01-02
För mig som har historia i allmänhet och nutidshistoria i synnerhet som stort intresse så är det ett mästerverk. Mycket som skrivits i ämnet har berört Woodward/Bernstein och Nixonadministrationen. Att här få ett välspelat porträtt av Mark Felt är right up my alley.
Bomkia
2017-12-23
Felts karaktär är välutvecklad och Neeson sköter sig väl, men detta fastnar jag aldrig riktigt för. Bryr man sig inte om Watergate finns det nog andra filmer man bör se. 3-