2.6

Mark of a Murderer

Vincent Lamarcas far avrättas under femtiotalet för att ha kidnappat och sedan mördat ett barn. Då bestämmer sig Vincent för att bli detektiv hos polisen i New York. När Vincent påbörjar utredningen av mordet på en langare upptäcker han att hans egen son Joey är den huvudmisstänkte.

Originaltitel City by the Sea
Regissör Michael Caton-Jones
Manus Mike McAlary, Ken Hixon
Genre Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Robert De Niro, William Forsythe, George Dzundza, Frances McDormand, James Franco, Eliza Dushku, Patti LuPone, Drena De Niro

Skapad 2019-11-01 av AndySteel
I ett samhälle där den sociala utslagningen blir allt större och där drogmissbruket breder ut sig i alla skikt, har Michael Caton-Jones, kanske mest känd för att ha regisserat Rob Roy gjort en a...   Läs mer »

Skapad 2019-11-01 av billybob
Det är när Vincent Lamarcas far avrättas under femtiotalet för att ha kidnappat och sedan mördat ett barn, som han beslutar sig för att bli detektiv på NYPD. Men när Vincent påbörjar utredni...   Läs mer »

2016-10-15
Väldigt spännande och underhållande film med bra skådespelare. Svag 5:a.
dudson
2014-10-22
Såsig & seg historia men Deniro gör sitt bästa att bära upp filmen med sitt laid back acting.
Andreas_
2013-08-12
Välskriven och välspelad Kriminaldrama. Jag får erkänna att mina förväntningar inte var så höga innan jag skulle se denna, men ack så glatt överraskad jag blev. Historien i sig är inget speciellt eller nytt under solen, men den är som sagt välgjord och flyter på i ett lagomt tempo. De Niro är Magnifik i en av sina bästa roller i sin karriär och han använder sig av hela sitt register för att förmedla sin karaktär och förtjänar en oscarsnominering för "besväret". James Franco spelar hans son och även han är lysande som han alltid är i sina filmer, och när dom möts i filmen så slår det verkligen gnistor, fantastisk kemi mot varandra. Frances McDormand har dock inte så mycket att jobba med i denna film, men den lilla biroll hon har, gör hon riktigt bra. Detta blir en Medel 4:a från mig, och hade nog blivit "endast" en 3:a om det inte varit för just De Niro och Francos briljanta skådespeleri, som gör att filmen höjs ett snäpp extra. Tummen upp!
Gigi1943
2013-08-05
de Niro är ju bara hela filmen! Suverän, annars är filmen inte nån höjdare även om jag skrivit i mitt block att den är "inte så tokig", Blandade känslor alltså.
Ve72
2013-07-30
Helt ok men varken mer eller mindre. En -3:a blir det av mig.

2013-05-20
riktigt bra tycker jag
PierreLunaire
2013-03-18
Det här är en film som verkligen var en glad överraskning. De Niro är föredömligt lågmäld och James Franco gör ett övertygande porträtt av den nedgångne sonen. Vare sig trist, tråkig eller oengagerande utan tvärtom mycket äkta och trovärdig i sin framställning. En mycket stark 3:a, på gränsen till 4:a. Se den åtminstone en gång!!!
Raimo_1985
2013-03-16
Mycket staaaaaaaaark trea på denna. Förvånansvärt bra med en ja, lite trött De Niro men det passar och bland det absolut bästa han gjort under sitt ojämna 2000-tal! I övrigt bra skådespeleri och mörka, slitna miljöer. Staaaaark trea som sagt.
Berniey
2013-03-16
Bra skådespeleri räddar den här filmen från totalhaveri. Bitvis är den riktigt tråkig med en handling som känns krystad men visst den har några bra scener men mest trist.
lollopicasso
2013-03-16
Riktigt bra och underskattad film som berörde mig oerhört! James Franco gör ett fantastiskt jobb och visar vilken talang han besitter!