Marmaduke

En förortsfamilj flyttar till ett nytt område med deras stora och älskvärda grand danois, som har en tendens att ställa till oreda var han än går.

Originaltitel Marmaduke
Regissör Tom Dey
Manus Tim Rasmussen, Vince Di Meglio
Genre Familjefilm, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Christopher Mintz-Plasse (röst), Owen Wilson (röst), Sam Elliott (röst), Steve Coogan (röst), Emma Stone (röst), Jeremy Piven (röst), Stacy Ferguson (röst), Marlon Wayans (röst), Lee Pace, Judy Greer, William H Macy, Finley Jacobsen, Caroline Sunshine

Skapad 2019-12-14 av Mewtito
Jag hoppas innerligt att det inte var någon på denna jord som förväntade sig ett mästerverk med Marmaduke; filmens reklamer och allmän marknadsföring var horribel och hur någon kunde tycka att...   Läs mer »

2016-10-11
Tokrolig och underhållande film med skön humor.
2015-01-11
Filmens första 10 minuter är en fullträff som familjefilm. Under dessa inlednde 10 minuter är tempo, humor, berättande och energi helt suveränt. Tyvärr håller detta inte och filmen faller. Filmen är dock helt OK i sin helhet tack vare delar som riktigt bra röstarbete från Owen Wilson som Marmaduke, att man använder sig nästan uteslutande(vilket jag föredrar) av riktiga djur i djurollerna och ytterst lite fullt ut animerade hundar, humor som fungerar även för vuxna och ett bra soundtrack.
Taandborste
2014-01-28
Rätt söt, men festande hundar? Nej, tack...
embr91
2014-01-06
Det finns en negativ sak med att jobba på ett fritids för barn och ungdomar. Och det är att man får se filmer som denna, dubbad på svenska!
Fretoosman
2013-02-03
Ah hell naw!

2012-08-13
Helt ok talande-bisjer-film.
snyltare
2012-07-22
Det är bra gjort med hundarna, och sen så tycker jag att det är hjärtskärande att den där hunden är så klok. Så det blir en trea även om historien är självklar på alla sätt. Och lite lam.
yrkeschaufföre
2012-02-13
Jag är lite besviken eftersom jag trott att det skulle vara en animerad hund, ungefär som Scooby-Doo. Men handlingen och rösterna var tillräckligt vuxna för att tilltala mig.
jennah
2012-01-30
Jag är allergisk mot talande djur. Jo, men på riktigt. Denna film valde de att visa på flyget när jag reste till Gran Canaria och det var jämförbart med tortyr.
cordiava
2011-07-01
Marmaduke är en film som är lite väl överdriven i de data animerade scenerna (dvs hela tiden). Historien är tunn, skådespeleriet är tunt. MEN: 1) Den har en humor som gör att vuxna kan se filmen. 2) Barnen ser filmen om och om igen, och det är väl deras betyg som egentligen betyder något eftersom det faktiskt är en barnfilm. De barn som sett filmen hos oss ger den 4 i betyg.