Marple: Ordeal By Innocence

Miss Marple är på besök hos familjen Argyle där en av familjemedlemmarna tidigare dömts för mord på sin styvmor. När nya bevis kommer fram, två år efter att mannen dog i fängelset, om att han var oskyldig rivs gamla sår upp. Och mördaren kan vara mycket närmre än vad miss Marple tror.

Originaltitel Marple: Ordeal By Innocence
Regissör Moira Armstrong
Manus Stewart Harcourt
Genre Drama, Mysterium, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Geraldine McEwan, Jane Seymour, Richard Armitage, Stephanie Leonidas, Denis Lawson, Juliet Stevenson, Burn Gorman, Alison Steadman, Julian Rhind-Tutt, Tom Riley, Bryan Dick, Reece Shearsmith, Gugu Mbatha-Raw, Lisa Stansfield, Camille Coduri

2018-01-06
Inte min typ av film, för långt tempo och seg!!!
2015-01-16
Mycket trivsam Agatha Christie-filmatisering med härligt klassiska deckarmoment. Geraldine McEwan i rollen som Miss Marple är underbar som vanligt. Gillar man Agatha Christie och hennes förkärlek till att placera alla misstänkta i samma hus för att sedan antingen falla bort en efter en eller bli mer och mer paranoida och misstänkta mot varandra så kommer man trivas här. 3+
BROBJO
2011-09-11
Den sämsta av Marple-filmerna jobbigt överspelande skådisar gör den tidvis nästan outhärdlig. Historien är värd mer än en hysterska som Juliet Stevenson.
DarkestNight
2010-01-14
Gillar inte den här serien så mycket, men det här var ett oväntat bra avsnitt. Duktiga skådespelare (de flesta i alla fall), en hyfsad story som faktiskt höll...och självklart ett plus att Richard Armitage är med...
GisbornesGirl
2008-07-14
Richard Armitage gör alla filmer bra!
MaraJade
2007-07-19
Jag håller med Keiji om att Gwenda stundtals var lite jobbig pga av att hon hade en tendens till hysteri annars skötte sig skådespelarna riktigt bra. Jag har sett Ordeal by Innocence från 1984 så själva grundstoryn var jag bekant med men denna version var klart bättre än den från 1984, mycket tack vare Geraldine McEwan som Miss Marple och för att handlingen var mer intressant i denna version. En stark trea!
Keiji
2007-07-19
En av de bättre Miss Marple filmerna. Mycket bra skådespeleri av alla... förutom kanske Juliet Stevenson (Gwenda) som är en smula för hysterisk i denna roll :p